تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که قیمت مجدد سطح ۱۳۰۷٫۴۶ ( پایین ترین سطح روز پنجشنبه) را لمس کند مگر آنکه امروز بتواند به بالای سطح مقاومت ۱۳۲۴ برسد که آن وقت می تواند تا حدود ناحیه ۱۳۳۵ و ۱۳۳۸ صعود کند.

بیشتر از آن فعلا مورد توجه ما نیست زیرا این منطقه مقاومت قوی و مستحکمی می باشد که به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی تشکیل شده است.

همانطور که در نمودار زیر می بینیم هنوز حرکت اصلاحی که از سطح ۱۳۳۲٫۱۰ (بالاترین سطح روز ۱۸ فوریه) آغاز شده ادامه دارد و ممکن است مقداری دیگر گسترش یابد.

این حرکت اصلاحی در سه موج و در قالب موجهای a , b , c شکل گرفته است که موج b به احتمال زیاد در همان اطراف سطح مقاومت ۱۳۲۴ – خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی از موج (c) که از سطح ۱۲۳۱٫۳۶ (پایین ترین سطح روز ۲۳ ژانویه) آغاز گردیده پایان یافته است.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که سومین موج یعنی موج c می تواند قیمت را دوباره به سمت کف موج a یعنی سطح ۱۳۰۷٫۴۶ برساند. در حرکت صعودی تنها به شرط نفوذ قیمت به بالای سطح ۱۳۲۴ موجب افزایش اندک و جزئی به سطوح ۱۳۳۵ الی ۱۳۳۸ می شود.

در حال حاضر، حرکت قیمت جهانی اونس طلا در روندی خنثی بین ۱۳۰۷ و ۱۳۲۴ قرار دارد و از این رو، تا زمان شروع یک حرکت مشخص، می بایست به انتظار ماند.

در تقویم اقتصادی امروز ایالات متحده در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران تنها شاخص فروش خانه های موجود آمریکا منتشر می شود که پیش بینی می شود از رقم قبلی ۴٫۸۳ میلیون واحد به ۴٫۷۳ میلیون واحد تغییر یابد که نشاندهنده آمار ضعیف بازار مسکن آمریکا می باشد.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا