تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن مقداری به سطح ۱۰۲٫۱۳ دلار/بشکه اصلاح کند زیرا چنین به نظر می رسد حرکت اصلاحی که از سطح ۱۰۳٫۸۰ (بالاترین سطح روز ۱۹ فوریه) آغاز گردیده کامل نشده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این حرکت اصلاحی در جهت خلاف موج افزایشی iii – ۱ می باشد که از سطح ۹۹٫۴۳ ( پایین ترین سطح روز ۱۴ فوریه) شروع شده است.

تحلیل و بررسی سطوح فیبوناچی از این موج هدفی در حدود سطح ۱۰۲٫۱۳ را برای این حرکت اصلاحی پیش بینی می کند که بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی واقع شده است و چنانچه بتواند به زیر این سطح برسد منجر به کاهش قیمت به سطح ۱۰۱٫۶۲ ( بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود.

کانال افزایشی نیز به کاهش قیمت به سوی کف کانال اشاره دارد که کف این کانال در حدود سطح ۱۰۱٫۶۲ می باشد. سطح مقاومت بر روی نرخ ۱۰۳٫۳۴ قرار دارد که سطح فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی iii می باشد.

در حرکت صعودی تنها به شرط شکست این سطح اولین نشانه از سیگنال خرید صادر خواهد شد با این حال برای تایید استمرار روند صعودی می بایست حتما قیمت نفت خام سبک آمریکا به بالای سطح ۱۰۳٫۸۰ دلار/بشکه برسد تا از افزایش قیمت مطمئن شویم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

قیمت نفت برنت دریای شمال با سطح مقاومت ۱۱۰٫۵۳ دلار/بشکه مواجه است و ممکن است که در معاملات امروز به سوی سطح ۱۰۹٫۵۸ اصلاح کند.

این حرکت اصلاحی همانطور که در نمودار زیر مشخص است از سطح ۱۱۰٫۸۲ (بالاترین سطح روز ۱۹ فوریه) آغاز شده به صورت جزئی کامل شده است زیرا این حرکت در قالب سه موج a , b , c تشکیل شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال این موج b ممکن است در اطراف سطح ۱۱۰٫۵۳ بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C که از سطح ۱۰۷٫۸۵ (پایین ترین قیمت روز ۱۴ فوریه) شروع شده کامل گردد.

در حال حاضر ، این موج سوم یعنی موج c به سوی کف موج a یعنی سطح ۱۰۹٫۵۸ در حرکت است که بیشترین کاهش قیمت در این موج می باشد و این بدان معنی است که پایین تر از آن فعلا مورد توجه نیست.

در حرکت صعودی نفوذ قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۱۰٫۵۳ موجب از سرگیری روند افزایشی قیمت نفت برنت به سوی سطح ۱۱۱٫۱۷ دلار/بشکه می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C می باشد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت