تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

چشم انداز حرکت این زوج بسیار شبیه روز گذشته است. با تثبیت قیمت در بالای سطح حمایت ۱٫۳۶۸۰ اکنون تلاش دارد تا دوباره به بالای سطح ۱٫۳۷۵۰ برسد.

هر چند یورو مقداری از بالاترین سطح ۷ هفته گذشته خود در مقابل دلار فاصله گرفته است اما اکنون در این زوج ارز می بایست در انتظار بازگشت اندک قیمت به نرخهای پایین و ورود به پوزیشن های خرید بود.

در این مسیر، سطح حمایت ۱٫۳۶۸۰ (اطراف خط میانگین متحرک ۱۰ روزه گذشته) می تواند نقطه مناسبی باشد که هم اکنون نقش سطح حمایت را نیز دارد. سفارشات خرید امروز نیز در حوالی ۱٫۳۶۸۰ و بعدی در ۱٫۳۶۶۰ و ۱٫۳۶۵۰ چیده شده اند.

در نمودار زیر خطوط تنکان سن و کیجون سن سیگنال خرید صادر کرده اند که هدف ۱٫۳۷۹۶ ( بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۳۸۹۴ به ۱٫۳۴۷۷) را نشانه گرفته است.

با استناد به دلایل ذکر شده میتوان برای یورو در معاملات امروز ایجاد یک باند حمایتی و توقف در نزول بیشتر در حدود منطقه ۱٫۳۶۸۰ و ۱٫۳۶۶۰ الی ۱٫۳۶۵۰ را پیش بینی نمود.

از این رو همچنان بر این باوریم که روند حرکت کماکان صعودی است و تحولات قیمت را با حرکت افزایشی دنبال می کنیم اما بدلیل چینش برخی از سفارشات فروش در منطقه نزدیکی ۱٫۳۷۵۰ و ۱٫۳۷۸۰ الی ۱٫۳۸۰۰ بهتر است که امروز در حول و حوش این منطقه از پوزیشن های خرید خارج شد زیرا سفارشات فروش امروز یورو به ترتیب در سطوح ۱٫۳۷۵۰  ،۱٫۳۷۸۰ و ۱٫۳۸۰۰ با حد استاپ بالای ۱٫۳۸۲۰ قرار دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy:

با دید تکنیکال و با توجه به موقعیت این زوج ارز می توان گفت در معاملات امروز ناحیه ۱۰۲٫۲۰ و ۱۰۲٫۰۰ به احتمال زیاد منطقه خرید است و می تواند قیمت را به سوی سطح ۱۰۲٫۸۰ برساند که این سطح بر روی خط کیجون سن قرار گرفته است. قیمت دارای خطوط حمایتی مختلفی است که اکنون بر روی آنها قرار گرفته است .

ضمن اینکه فاصله گرفتن قیمت از خطوط کیجون سن و تنکان سن نیز می تواند عاملی دیگر برای برگشت قیمت و روند صعودی باشد. همچنین ابر ایچیموکوی روند افزایشی قیمت را نشان میدهد و آخرین کندل زده شده کندلی قدرتمند و صعودی است که در نمودار زیر مشخص است .

بنابراین می توان انتظار روند صعودی را داشت و اولین هدف قیمت را ۱۰۲٫۸۰ و هدف دوم را ۱۰۳٫۱۰ در نظر گرفت که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱۰۵٫۴۵ به ۱۰۰٫۷۶ می باشد حد استاپ در زیر سطح ۱۰۲٫۰۰ می باشد و کسانی که قصد ریسک بیشتر دارند حد استاپ اصلی پایین تر ۱۰۱٫۵۰ ( کف ابر ایچیموکوی) می باشد.

از نوع چیدمان سفارشات خرید و فروش می توان متوجه شد که برای امروز سفارشات خرید در منطقه ۱۰۲٫۲۰ تا ۱۰۲٫۰۰ و سفارشات فروش از ۱۰۲٫۷۰ و ۱۰۲٫۹۰ الی ۱۰۳٫۰۰ قرار دارند.

لازم به ذکر است که در زوج ارز یورو – ین ژاپن امروز در محدوده نرخهای ۱۴۰ و ۱۳۹٫۷۰ الی ۱۳۹٫۶۰ فرصتهای مناسبی برای خرید و در محدوده ۱۴۱٫۰۰ و ۱۴۱٫۱۰ الی منطقه ۱۴۱٫۲۰ و ۱۴۱٫۳۰ فرصتهای مناسبی برای فروش دیده می شوند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن