تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

برای قیمت جهانی اونس طلا همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید، قیمت فعلا در سطوح بین ۱۳۳۲ و ۱۳۰۷ در حال تثبیت است و هر چند که اخبار اقتصادی خاصی از ایالات متحده آمریکا منتشر نشده اما انتظار می رود قیمت مابین این سطوح در نوسان باقی بماند.

در نمودار روزانه ، همانطور که در تحلیل روز جمعه گفتیم هنوز حرکت اصلاحی آغاز شده از سطح ۱۳۳۲٫۱۰ (بالاترین قیمت روز ۱۸ فوریه) تمام نشده است و احتمال تشکیل حرکت اصلاحی به سوی سطوح ۱۳۲۰ و ۱۳۱۵ همچنان وجود دارد و فعلا صعود دوباره قیمت نیازمند انرژی و پتانسیل کافی برای تغییر جهت قیمت و یا مکث زمانی قیمت در محدوده حمایت فعلی در نرخ ۱۳۰۷ می باشد.

این موج اصلاحی در قالب سه موج  a , b , c  شکل گرفته است که تا کنون دو موج اول آن کامل شده و ما در حال حاضر در موج c قرار داریم که می تواند مجدد قیمت را به نزدیکی ۱۳۲۰ یا حداکثر به سوی کف موج a یعنی حدود سطح ۱۳۰۷٫۴۶ برساند.

از این رو، چنانچه مجموع دلایل تکنیکال و همچنین نیروهای بازار در موج c منجر به ادامه اصلاح قیمت شوند، در حوالی سطح ۱۳۲۰ و ۱۳۱۵ الی ۱۳۰۷ به صورت پلکانی اقدام به ورود به پوزیشن خرید کرده و به انتظار صعود تا نرخهای ۱۳۳۵ و ۱۳۳۸ خواهیم بود.

صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) به عنوان بزرگترین صندوق سرمایه گذاری بر روی قیمت جهانی اونس طلا، دست به افزایش میزان ذخایر طلای خود نموده است و امروز صبح اعلام کرد که کل موجودی ذخایر آن در معاملات روز جمعه از ۷۹۵٫۶۱ تن به ۷۹۸٫۳۱ تن افزایش یافته است که رشد ۰٫۳۴ درصدی را در ذخایر طلا نشان می دهد که این افزایش در ذخایر طلای صندوق اسپایدر می تواند امیدی برای شروع روند افزایشی دیگر برای اونس طلا باشد.

در کل به باور ما در صورت تشکیل حرکت اصلاحی، نرخهای محدوده ۱۳۲۰ و ۱۳۱۵ الی ۱۳۰۸ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) فرصتهای مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید اونس طلا هستند و پس از آن، سطوح حمایت بعدی به ترتیب نرخهای ۱۳۰۷ و ۱۳۰۵ سپس ۱۳۰۲ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه) الی ۱۳۰۰ می باشند.

از این رو حوالی سطح حمایت ۱۳۲۰ و ۱۳۱۵ الی ۱۳۰۷  فرصتی مناسب برای افزودن به پوزیشن های خرید خواهد بود زیرا به احتمال زیاد، حرکت اصلاحی آغاز شده از سطح ۱۳۳۲٫۱۰ قدرت چندانی برای ادامه حرکت نخواهد داشت و می بایست در موج افزایشی (c) به انتظار صعود تا سطح ۱۳۳۵ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) و پس از آن ۱۳۳۸ الی ۱۳۵۳ ( خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) در آینده نزدیک بود.

بنابراین همچنان بر این باوریم که در شرایط فعلی حرکت هنوز هم به نفع خریداران است با این حال، فعلاً می بایست در انتظار بود تا پس از یک حرکت اصلاحی کوچک، روند افزایشی دوباره به سوی ۱۳۳۵ و حتی ۱۳۵۳ از سر گرفته شود.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا