تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای امروز هدف استراتژیک و آتی ما برای قیمت نفت خام سبک آمریکا استمرار روند افزایشی و لمس مجدد سطح ۱۰۳٫۸۰ دلار/بشکه (بالاترین سطح روز جمعه ۱۹ فوریه) است زیرا چنین به نظر می رسد که حرکت اصلاحی که قبلا از این سطح شروع شده بود به پایان رسیده است.

در نمودار زیر مشخص است که این حرکت اصلاحی صرفا پس از برخورد به مقاومت ۱۰۳٫۸۰ رخ داده که این سطح بر روی خط روند ضلع بالایی کانال افزایشی قرار گرفته است.

کف این کانال یعنی حدود سطح ۱۰۱٫۶۲ منطقه حمایت خوبی برای قیمت نفت می باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از افزایش ۹۹٫۴۳ (پایین ترین سطح روز ۱۴ فوریه به ۱۰۳٫۸۰) تشکیل شده است.

به باور ما قیمت نفت همچنان در این کانال افزایشی تثبیت خواهد شد که این روند افزایشی را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی iii-3 تایید کرده است.

همانطور که در نمودار زیر می بینیم باند قیمتی ۱۰۱٫۶۲ یک حمایت قوی برای نفت به حساب می‌آید که با در نظر گرفتن سیگنالهای اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال، به احتمال زیاد قیمت پس از خروج از این بازه و لمس ساپورتهای آن، مجدد در مسیر صعود به سوی سطح ۱۰۳٫۸۰ قرار خواهد گرفت. در حرکت نزولی تنها شکست سطح حمایت ۱۰۱٫۶۲ منجر به کاهش به سطح ۱۰۰٫۴۶ می شود.

اگر از دیدگاه امواج الیوت به نمودار توجه کنیم و به بررسی روند قیمت آن بپردازیم، قیمت اکنون در موج سوم الیوت یعنی موج iii- 3 قرار دارد و روند قیمتی نفت خام سبک آمریکا در حال تشکیل سومین موج از امواج الیوت به سوی سطح ۱۰۳٫۸۰ دلار/بشکه میباشد که در نمودار زیر مشخص است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

با در نظر گرفتن مجموع شرایط بالا و لحاظ نمودن شرایط معاملات در روزهای اخیر، احتمال صعود قیمت نفت برنت دریای شمال زیاد است.

خرید با در نظر داشتن حد استاپ زیر سطح ۱۰۹٫۹۰ می باشد که در صورت صعود، اهداف بعدی ۱۱۰٫۸۲ و ۱۱۱٫۱۷ و ۱۱۲٫۱۹ دلار/بشکه مقاصد بعدی قیمت نفت برنت خواهند بود که این سطوح به ترتیب بر روی بالاترین سطح روز ۱۹ فوریه و خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و فیب ۱۰۰ درصدی قرار دارند.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است حرکت اصلاحی قبلی که از سطح ۱۱۰٫۸۲ آغاز شده بود به اتمام رسیده است و از هم اکنون می بایست منتظر افزایش دوباره قیمت نفت برنت باشیم.

این موج اصلاحی در قالب سه موج a , b , c  تشکیل شده است که در واقع از نظر تحلیل تکنیکال و بررسی امواح الیوت، دنبال روی الگوی حرکت پنج موجی کوچکی می باشد که از سطح ۱۰۷٫۸۵ ( پایین ترین سطح روز ۱۴ فوریه) شروع شده است. ترکیب این چرخه از امواج الیوت خود بیانگر انرژی خریداران می باشد.

به باور ما این چرخه بخشی از موج بزرگتر موج قوی C می باشد که از سطح ۱۰۷٫۸۵ شروع شده است و می تواند در این موج براحتی قیمت را تا حدود سطح ۱۱۲٫۱۹ ( خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) بالا بیاورد. لازم به ذکر است که برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی قیمت نفت برنت محدود به سطح حمایت ۱۰۹٫۹۰ دلار/بشکه می باشد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت