تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید قیمت این زوج ارز در طی چند روز معاملاتی اخیر در داخل یک باند خنثی بین منطقه ۱٫۳۶۵۰ و ۱٫۳۷۸۰ عمل کرده است.

این بازه قیمتی در فاصله ۱٫۳۷۰۰ و ۱٫۳۸۰۰ موجب نوسان قیمت شده است. عبور رو به بالای قیمت از این باند هنوز محتمل است و قیمت با در جا زدن حوالی قیمت فعلی، ممکن است بتواند به پله‌های بالاتر در نرخ ۱٫۳۷۹۶ ( بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۳۸۹۴ به ۱٫۳۴۷۷) برسد.

شواهد نموداری درباره تحلیل تکنیکال یورو از حمایت مستحکم قیمت در حوالی سطوح ۱٫۳۷۱۰ و ۱٫۳۷۰۰ خبر می دهند که اتفاقا برای امروز نیز سفارشات خرید در همین سطح یعنی اطراف خط میانگین متحرک ۱۰ روزه (بر روی نرخ ۱٫۳۷۰۱) و ۱٫۳۷۰۲ (پایین ترین سطح روز جمعه) چیده شده اند.

سفارشات خرید بعدی در حول و حوش منطقه حمایت ۱٫۳۶۸۰ الی نهایت ۱٫۳۶۶۰ و ۱٫۳۶۵۰ قرار دارند که اکثر سفارشات خرید را به خود می بیند.

در مجموع می توان با استناد به دلایل بالا انتظار استمرار صعود قیمت زوج یورو – دلار را داشت ولی برای صعود دوباره، قیمت راه دشواری را در فاصله ۱٫۳۸۰۰ و ۱٫۳۸۲۰ پیش روی خود خواهد داشت.

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم در این منطقه یعنی از حدود ۱٫۳۸۰۰ تا ۱٫۳۸۲۰ همچنان برخی از سفارشات فروش با حد استاپ چند پیپ بالاتر از سطح ۱٫۳۸۲۰ وجود دارند. در هر حال فعلا با در نظر گرفتن نکات بالا در تحلیل تکنیکال یورو و افزایش شاخص موقعیت تجاری IFO آلمان در ماه فوریه، احتمال آغاز روند افزایشی تا سطوح ۱٫۳۷۸۰ و ۱٫۳۷۹۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) تقویت شده است که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy:

قیمت زوج ارز دلار- ین ژاپن در روندی خنثی مابین نرخهای ۱۰۱٫۵۰ و ۱۰۳٫۰۰ قرار دارد اما روند اصلی و پایه همچنان افزایشی است. با توجه به اینکه در این مسیر، سطوح حمایت زیادی دیده می شود و از این رو رسیدن به زیر سطح ۱۰۲ کار چندان ساده ای نیست ترجیح می دهیم همچنان در نرخهای پایین وارد پوزیشن های خرید شویم.

از این رو، حتی رسیدن قیمت به زیر نرخهای ۱۰۲ فرصتی را برای ورود به پوزیشن های خرید فراهم خواهد آورد زیرا برای امروز محل چینش سفارشات خرید به ترتیب در سطوح ۱۰۲٫۱۰ و ۱۰۲٫۰۰ بعدی ۱۰۱٫۶۵ الی ۱۰۱٫۶۰ و سفارشات فروش در منطقه ۱۰۲٫۷۰ و ۱۰۲٫۹۰ الی ۱۰۳٫۰۰ قرار دارند.

همانطور که در نمودار زیر می بینیم در حرکت نزولی، سطوح حمایت متعددی دیده می شود و اولین سطح بر روی نرخ ۱۰۲٫۱۱ ( خط تنکان سن) و ۱۰۲٫۰۰ بعدی در ۱۰۱٫۷۱ ( کف ابر ایچیموکوی روزانه) واقع شده و پس از آن سطح بعدی نرخ ۱۰۱٫۶۰ است.

قیمت این زوج ارز یکبار تا نزدیکی سطح ۵۰ درصدی فیبو برخورد نموده است و پیش بینی می شود دوباره به این منطقه افزایش یابد اما فعلا بهتر است برای امروز در حدود سطوح مقاومت ۱۰۲٫۷۰ و ۱۰۲٫۹۰ الی ۱۰۳ نسبت به تسویه خرید اقدام صورت گیرد.

در سایر تحولات قیمت زوج ارز یورو – ین ژاپن امروز در سطوح ۱۴۰٫۲۰ و ۱۴۱٫۰۰ الی ۱۳۹٫۶۰ درگیر است و احتمالا در این منطقه اندکی مکث کند و از این منطقه معامله گران وارد خرید شوند. سفارشات فروش امروز نیز در حدود منطقه ۱۴۱٫۰۰ و ۱۴۱٫۱۰ الی منطقه ۱۴۱٫۲۰ و ۱۴۱٫۳۰ چیده شده اند.

در زوج ارز دلار استرالیا – دلار آمریکا اکنون در محدوده نرخهای حمایت ۰٫۸۹۳۰ و ۰٫۸۹۲۰ الی ۰٫۸۹۱۰ و ۰٫۸۹۰۰ فرصتهای جدیدی برای خرید بوجود خواهد آمد و با نزدیک شدن بیشتر قیمت به این سطوح، فرصتهای خرید بهتری ایجاد می شود. در ادامه حرکت افزایشی، سطوح مقاومت به ترتیب در ۰٫۹۰۲۰ و ۰٫۹۰۳۰ الی ۰٫۹۰۵۰ می توانند مانع از استمرار روند افزایشی گردند زیرا امروز در این منطقه سفارشات فروش چیده شده اند.

در زوج ارز دلار آمریکا – دلار کانادا سفارشات خرید امروز در منطقه ۱٫۱۱۰۰ الی ۱٫۱۰۷۰ و ۱٫۱۰۶۰ سفارشات فروش امروز در منطقه ۱٫۱۱۵۰ و ۱٫۱۱۷۰ الی ۱٫۱۱۹۰ وجود دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن