تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سوی سطح ۱۰۴٫۵۵ دلار/بشکه افزایش یابد زیرا به باور ما حرکت اصلاحی که از سطح ۱۰۳٫۸۰ (بالاترین سطح روز ۱۹ فوریه) شروع شده بود به اتمام رسیده است. این تکمیل موج اصلاحی را افزایش قدرتمند قیمت از سطح ۱۰۱٫۶۹ (پایین ترین سطح روز ۲۱ فوریه) تایید کرده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است برای قیمت نفت یک حمایت بسیار جدی و قوی در سطح ۱۰۱٫۶۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از افزایش ۹۹٫۴۳ – کمترین سطح ۱۴ فوریه – به ۱۰۳٫۸۰) وجود دارد که فعلا توانسته از ریزش قیمت جلوگیری کند.

بنابراین به نظر میرسد محدوده فعلی یعنی کف کانال قیمت منطقه حمایت خوبی برای نفت باشد و با در نظر داشتن حد تارگت در ۱۰۴٫۵۵ (بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می توان برای ورود تصمیم گرفت.  

به باور ما قیمت نفت کماکان در کانال افزایشی که از روز ۹ فوریه به این سو شکل گرفته، ادامه دارد و این روند افزایشی در موج صعودی iii مشخص گردیده است که می تواند در اولین حرکت خود هدف ۱۰۴٫۵۵ ( بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) را نمایان سازد.

تمایلات بازار برای خرید نفت همچنان مثبت است اما در صورت شکست سطح حمایت ۱۰۱٫۶۲، احتمال بازگشت به ۱۰۰٫۴۶ وجود دارد.

در هر صورت قیمت نفت هنوز در کانال افزایشی قرار دارد و چنانچه به همین صورت در بالای سطح حمایت ۱۰۱٫۶۲ تثبیت شود خروج رو به بالای قیمت از این کانال و افزایش به ۱۰۴٫۵۵ دلار/بشکه بسیار محتمل به نظر می رسد که در صورت وقوع این امر باید توجه به کانال افزایشی را دو چندان نمود

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی ما برای امروز افزایش قیمت به سطح ۱۱۱٫۱۷ دلار/بشکه می باشد زیرا قیمت توانسته است که حرکت اصلاحی اخیر خود از سطح ۱۱۰٫۸۲ را تکمیل کند.

این حرکت اصلاحی پس از توقف خود سریعا به نرخهای بالا بازگشته است که نشان دهنده از سرگیری روند صعودی قیمت نفت برنت دریای شمال می باشد.

بررسی سطوح فیبوناچی موید آن است که قیمت در موج قدرتمند C در حرکت است که می تواند دیر یا زود قیمت را به سطح ۱۱۲٫۱۹ برساند که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی واقع شده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است سطح مقاومت قیمت در خط فیب ۶۱٫۸ درصدی یعنی سطح ۱۱۰٫۵۳ شکسته شده است و قیمت نفت برنت می تواند مقاومت بعدی یعنی سطح ۱۱۱٫۱۷ را لمس کند. برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و تصحیحی محدود به سطح ۱۱۰٫۲۰ دلار/بشکه خواهد بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت