تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

بررسی اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال نمودار زوج یورو – دلار نشان می دهد که هنوز روند قیمت صعودی است و ادامه موج افزایشی اخیر برای رسیدن  هدف ۱٫۳۷۹۶ میباشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی قرار گرفته است.

نکته حائز اهمیت در این مسیر، وجود سفارشات خرید امروز به ترتیب در منطقه ۱٫۳۷۰۰ و ۱٫۳۶۸۰ الی ۱٫۳۶۶۰ و ۱٫۳۶۵۰ می باشد. معامله گران از نزدیکی سطح ۱٫۳۷۱۱ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه گذشته) وارد خرید شده اند و هدف خود را در سطح ۱٫۳۷۹۶ در نظر گرفته اند.

بالاتر از سطوح ۱٫۳۷۷۰ و ۱٫۳۷۸۰ احتمال رسیدن قیمت به منطقه ۱٫۳۷۹۶ و ۱٫۳۸۰۰ وجود دارد اما باید توجه داشت که مثل روزهای گذشته همچنان برخی از سفارشات فروش در این منطقه یعنی ۱٫۳۷۸۰ و ۱٫۳۸۰۰ با حد استاپ بالای ۱٫۳۸۲۰ چیده شده اند که مانع از افزایش قیمت می گردد.

در حرکت نزولی، سطح حمایت اولیه بر روی منطقه ۱٫۳۷۱۰ تا ۱٫۳۷۰۰ بعدی ۱٫۳۶۸۰ و ۱٫۳۶۶۰ تا ۱٫۳۶۵۰ (استاپ خریداران) قرار دارد و در حرکت صعودی نیز سطح مقاومت بر روی نرخ ۱٫۳۸۲۰ (استاپ فروشندگان) قرار دارد و تا هنگامی که یکی از این دو سطح یعنی ۱٫۳۶۵۰ یا ۱٫۳۸۲۰ شکسته نشود، روند خنثی ادامه دار خواهد بود.

در زوج ارز دلار- ین ژاپن انتظار می رود قیمت همچنان در روندی خنثی مابین نرخهای ۱۰۲ و ۱۰۳ قرار گیرد. در این زوج ارز سطوح ۱۰۲٫۱۰ و ۱۰۲٫۰۰ نقش حمایت را برعهده دارد که سفارشات خرید امروز نیز در همین منطقه قرار گرفته اند.

از سوی دیگر پیش بینی می کنیم با رسیدن قیمت به سطوح مقاومت ۱۰۲٫۷۰ و ۱۰۲٫۹۰ الی ۱۰۳٫۰۰ قیمت این زوج ارز از ادامه روند صعودی خود باز بماند زیرا سفارشات فروش در حوالی این منطقه قرار گرفته اند.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن سفارشات خرید امروز در منطقه ۱۴۰٫۱۰ و ۱۴۰٫۰۰ سفارشات فروش امروز در حوالی ۱۴۱٫۰۰ و ۱۴۱٫۱۰ الی ۱۴۱٫۲۰ و ۱۴۱٫۳۰ قرار دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو