تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

در حال حاضر، تقاضای زیادی برای خرید اونس طلا در بازار کماکان پابرجاست. با توجه به شروع این حرکت انتظار داریم که حرکت صعودی آن کماکان پابرجا بماند. اما اگر امروز نتواند از سطح مقاومت ۱۳۴۶ عبور کند شاهد حرکات اصلاحی به سطوح پایین ۱۳۳۱ خواهیم بود که در پیامکهای ارسالی بدان اشاره کردیم.

در حال حاضر این تقاضا عمدتاً به این دلیل است که از یک سو، نگرانی های در مورد وضعیت رشد اقتصادی آمریکا و چین وجود دارد و از سوی دیگر، صندوق جهانی اسپایدر شروع به خرید طلا کرده است.

بدین جهت حرکت روز گذشته قیمت جهانی اونس طلا در روندی یکطرفه و صعودی ادامه یافت و قیمت با عبور از سطح مقاومت ۱۳۳۵ تا سطح ۱۳۴۱ صعود کرد که بالاترین سطح در طی ۴ ماهه گذشته محسوب می شود.

اکنون قیمت در این محدوده اندکی متوقف شده و برای قیمت جهانی اونس طلا همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمایید قیمت در محدوده ۱۳۳۸ و ۱۳۴۱ در حقیقت در یک باند مقاومتی بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی قرار دارد که ادامه نوسان آن در این باند مشروط به شکست سطح ۱۳۴۶ می باشد که نسبت به خروج قیمت از این باند مقاومتی و صعود به سوی سطح ۱۳۷۷ مطمئن شویم. در غیر این صورت می بایست منتظر برگشت و اصلاح قیمت باشیم.

بررسی اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال نمودار اونس طلا نشان می دهد که هنوز روند قیمت صعودی است و ادامه موج افزایشی اخیر برای رسیدن به هدفهای ۱۳۶۱ و ۱۳۷۷ ( بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می باشد. اما همانطور که اشاره کردیم اگر نتواند از سطح ۱۳۴۶ عبور کند باید منتظر اصلاح به زیر ۱۳۳۱ باشیم.

از این رو اگر حرکت صعودی با شدت ادامه یابد و قیمت از سطح ۱۳۴۶ عبور کرد، می توان به انتظار صعود اونس طلا تا نرخهای ۱۳۶۱ و ۱۳۷۷ بود.

ورود معامله گران به پوزیشن های خرید اونس طلا فرصتی است که در حال حاضر برای آنها ایجاد شده تا بار دیگر فرصتهایی را بدست آورند.

به همین خاطر ورود به پوزیشن های خرید در نرخهای بالای ۱۳۴۶ فرصت مناسبی برای خریداران است و به باور ما احتمال استمرار حرکت افزایشی در موج C را بیشتر می کند. اما تکمیل شدن حرکت پنج موجی احتمال یک حرکت برگشتی و اصلاحی را گوشزد می کند.

مهمترین خبر امروز بازار، اعلام آمار فروش خانه های نوساز در ایالات متحده در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران است و پیش بینی می شود با کاهش همراه باشد و در نتیجه چنانچه سطح ۱۳۴۶ شکسته شود به تقویت اونس طلا کمک خواهد کرد.

اما اگر خبر نهایی بالاتر از حد انتظارات اعلام شود و قیمت در زیر سطح مقاومت ۱۳۴۶ تثبیت شود باید منتظر اصلاح قیمت به زیر سطح ۱۳۳۱ باشیم زیرا حرکت پنج موجی قیمت به اتمام رسیده است و باید امروز برگشت و اصلاح قیمت به سطوح نزدیکی ۱۳۳۱ و ۱۳۲۴ حتی پایین تر را زیر نظر داشته باشیم.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا