تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که امروز قیمت به سطح ۱۰۲٫۷۴ دلار/بشکه افزایش یابد و بعد از آن یا به سوی سطح ۱۰۳٫۸۰ صعود می کند یا اینکه به سوی سطح حمایت ۱۰۰٫۸۴ کاهش می یابد. به همین خاطر سیگنال امروز اندکی مبهم و نامشخص است.

از یک طرف عمق حرکت نزولی و اصلاحی که از سطح ۱۰۳٫۸۰ (بالاترین سطح روز ۱۹ فوریه) آغاز شده در جهت خلاف روند افزایشی از سطح ۹۱٫۲۴ ( پایین ترین سطح روز ۹ ژانویه) می باشد.

بررسی سطوح فیبوناچی نیز چنین احتمالی را نشان می دهد. طبق این سناریوی قیمت ممکن است به زیر خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی یعنی سطح ۱۰۰٫۸۴ کاهش یابد که آن وقت هدف بعدی نزول قیمت به سوی سطح ۹۹ خواهد بود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی واقع شده است.

از سوی دیگر این حرکت اصلاحی آنقدر هم قوی نبوده که بتواند از کانال افزایشی خارج شود و تا زمانیکه قیمت نفت در درون کانال قرار دارد هنوز ممکن است که افزایش قیمت استمرار داشته باشد و دوباره به سوی سطح ۱۰۳٫۸۰ رشد کند.

بررسی سطوح فیبوناچی دیگری از ۱۰۳٫۸۰ به ۱۰۱٫۰۲ نشان می دهد که سطح مقاومت بر روی ۱۰۲٫۷۴ قرار دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی تشکیل شده است و چنانچه شکسته شود می تواند در مسیر رو به جلو و افزایشی قرار گیرد.

امروز همچنین در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران شاخص موجودی ذخایر نفتی سازمان انرژی آمریکا اعلام می شود که پیش بینی می شود از رقم قبلی ۱ میلیون بشکه به ۱٫۱ میلیون بشکه تغییر یابد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که قیمت برای مدتی در بالای سطح حمایت ۱۰۹٫۳۴ دلار/بشکه در نوسان باشد تا بعد از آن یا به سوی سطح ۱۱۰٫۸۲ (بالاترین سطح ۱۹ فوریه) افزایش یابد یا اینکه به سوی سطح ۱۰۷٫۸۵ کاهش یابد.

این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از افزایش ۱۰۷٫۸۵ (پایین ترین سطح روز ۱۴ فوریه ) به ۱۱۰٫۸۲ تشکیل شده است و به عنوان خط گردن الگوی سقف دو قلو در نظر گرفته می شود که از روز ۱۹ فوریه شکل گرفته است.

در حرکت کاهشی، نفوذ قیمت به زیر سطح ۱۰۹٫۳۴ این الگو را تایید خواهد کرد که می تواند هدف نزولی ۱۰۷٫۸۵ را تایید نماید اما هدف واقع بینانه ما سطح ۱۰۸٫۵۵ می باشد که بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی واقع شده است.

در هر صورت تا زمانیکه قیمت در بالای سطح ۱۰۹٫۳۴ قرار دارد قیمت نفت برنت می توانند مجدد روند افزایشی خود را احیا کند و ممکن است اول به سوی سطح ۱۱۰٫۱۲ دلار/بشکه برسد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی قرار گرفته است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت