تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

همانطور که در نمودار زیر مشخص است به باور ما هنوز هم حرکت اصلی قیمت زوج ارز یورو – دلار همچنان صعودی است و از این رو در انتظار هستیم تا با شروع حرکت اصلاحی و رسیدن قیمت به نرخهای پایین تر، فرصتهایی برای ورود به پوزیشن خرید فراهم شود.

در حرکت صعودی، اولین سطح مقاومت نرخ ۱٫۳۷۸۰ است و پس از آن سطح ۱٫۳۸۰۰ قرار دارد. به باور ما، کاهش قیمت این زوج به پایین تر از سطح ۱٫۳۶۸۰ برای این زوج دشوار است و از این رو ، برای امروز سطوح حمایت ۱٫۳۷۳۰ (اطراف خط میانگین متحرک ۱۰ روزه گذشته) و ۱٫۳۷۱۰ الی ۱٫۳۷۰۰ فرصت مناسبی برای شروع حرکت افزایشی است.

در صورت تقویت بیشتر قیمت این زوج باید در حوالی مقاومت مهم ۱٫۳۷۸۰ و ۱٫۳۸۰۰ الی ۱٫۳۸۲۰ رفتار قیمت را زیر نظر گرفت و نمودار قیمت مجددا بررسی شده و تحلیل شود زیرا همچنان برخی از سفارشات فروش در این منطقه یعنی ۱٫۳۷۸۰ و ۱٫۳۸۰۰ با حد استاپ بالای ۱٫۳۸۲۰ قرار دارند.

در زوج ارز دلار- ین ژاپن روند قیمت هر چند بین محدوده ۱۰۲٫۰۰ و ۱۰۲٫۷۰ در نوسان است اما جهت قیمت فعلا افزایشی است و برای ورود جدید به قیمت باید منتظر سیگنال ورود باشیم.

طبق سیگنالهای اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال فعلا باید شاهد صعود قیمت باشیم و برای امروز سفارشات خرید در دو منطقه ۱۰۲٫۱۰ و ۱۰۲٫۰۰ بعدی ۱۰۱٫۶۵ و ۱۰۱٫۶۰ سفارشات فروش نیز در منطقه ۱۰۲٫۷۰ و ۱۰۲٫۹۰ الی ۱۰۳٫۰۰ قرار دارند.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز تغییر چندانی در وضعیت این زوج دیده نمی شود و حرکت خنثی همچنان ادامه دارد و برای امروز سفارشات خرید در منطقه ۱۴۰٫۲۰ و ۱۴۰٫۱۰ الی ۱۴۰٫۰۰ بعدی ۱۳۹٫۷۰ و ۱۳۹٫۶۰ سفارشات فروش در منطقه نزدیکی ۱۴۱٫۰۰ و ۱۴۱٫۱۰ چیده شده اند.

در زوج ارز دلار استرالیا – دلار آمریکا امروز محدوده نزدیکی ۰٫۸۹۷۰ و ۰٫۸۹۶۰ الی ۰٫۸۹۵۰ فرصتی مناسب برای ورود به پوزیشن های خرید محسوب می شود و منطقه ۰٫۹۰۵۰ الی ۰٫۹۰۷۰ سطوح مقاومت قرار گرفته اند که امروز سفارشات فروش وجود دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو