تحلیل چشم  انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا امروز پیش بینی می کنیم که قیمت آن دو مرتبه سطح ۱۰۱٫۰۲ دلار/بشکه (پایین ترین سطح روز ۲۵ فوریه) را لمس کند زیرا به باور ما حرکت اصلاحی که قبلا از سطح ۱۰۳٫۸۰ (بالاترین سطح روز ۱۹ فوریه) شروع شده است گسترش بیشتری خواهد یافت.

همانگونه که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید از نظر تحلیل و بررسی اندیکاتورهای تکنیکال، این حرکت اصلاحی در قالب سه موج با نامهای a و b و c شکل گرفته است که ما هم اکنون در موج آخر یعنی موج c هستیم که به سوی کف موج a یعنی سطح ۱۰۱٫۰۲ در حرکت است.

از نظر زمانی و طولی نیز کاملا مشخص است این حرکت اصلاحی در جهت خلاف روند افزایشی آغاز شده از سطح ۹۱٫۲۴ (کمترین قیمت روز ۹ ژانویه) صورت گرفته است.

بررسی سطوح فیبوناچی از این روند بیانگر آن است که قیمت نفت می تواند حتی تا سطح ۹۹ کاهش یابد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی قرار دارد.

با این حال کاهش قیمت به سوی این هدف می تواند به صورت پیچ خورده (twisty) باشد. این در حالی است که اگر حرکت صعودی با شدت ادامه یابد و قیمت از سطح بالای ۱۰۳٫۸۰ دلار/بشکه عبور کرد، می توان به انتظار از سرگیری روند صعودی بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

سیگنال امروز قیمت نفت برنت دریای شمال کمی نامشخص است زیرا هنوز معلوم نیست که آیا این حرکت اصلاحی که از سطح ۱۰۹٫۲۰ دلار/بشکه (پایین ترین سطح روز چهارشنبه) شروع شده می تواند استمرار داشته باشد یا خیر.

این حرکت برگشتی صرفا پس از برخورد قیمت به اطراف سطح حمایت ۱۰۹٫۳۴ صورت گرفته است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از افزایش ۱۰۷٫۸۵ (کمترین سطح روز ۱۴ فوریه) به ۱۱۰٫۸۲ (بالاترین سطح روز ۱۹ فوریه)  قرار گرفته است.

در حرکت کاهشی تنها نفوذ قیمت به زیر سطح ۱۰۹٫۲۰ موجب تایید تکمیل این موج اصلاحی و سقف دوقلو می شود که می تواند سریعا هدف ۱۰۷٫۸۵ را نشانه بگیرد. اما تا زمانیکه قیمت در بالای این سطح حمایت ۱۰۹٫۳۴ قرار دارد احتمال اینکه شاهد اصلاح قیمت باشیم هنوز وجود دارد.

در حال حاضر، حرکت در روندی خنثی بین این سطح حمایت و سطح ۱۱۰٫۱۲ (بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) قرار دارد و از این رو، تا زمان شروع یک حرکت مشخص، می بایست به انتظار ماند.

در حرکت نزولی تنها با رسیدن قیمت به زیر سطح ۱۰۹٫۳۴ امکان شروع حرکت نزولی به سطح ۱۰۷٫۸۵ دلار/بشکه بوجود خواهد آمد و هرچند اکنون زمان مناسبی برای آن نیست اما باید بدقت مراقب آن باشیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت