تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

آمار فروش خانه های نوساز آمریکا روز گذشته منتشر شد که این میزان بسیار بالاتر از رقم پیش بینی های بازار بود. این خبر موجب شد تا معامله گران برای ساعاتی مشکلات اقتصادی آمریکا را نادیده بگیرند و اندکی از پوزیشن های خرید خود کم کنند و همین موضوع دیروز همانطور که پیش بینی کرده بودیم به کاهش و اصلاح قیمت جهانی اونس طلا از سطح ۱۳۴۵ به ۱۳۲۲ منجر شد.

به نظر می رسد که در کوتاه مدت ، شاهد شروع ادامه حرکت اصلاحی و نزولی برای بازگشت قیمت به نرخ ۱۳۱۰ باشیم که این سطح را بررسی الگوی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی نشان می دهند.

در نمودار زیر کاملا به وضوح مشخص است که حرکت پنج موجی قیمت که قبلا از سطح ۱۲۳۷٫۹۴ ( پایین ترین سطح ۳۰ ژانویه) آغاز شده بود در اطراف سطح مقاومت ۱۳۴۱ ( بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C که از سطح ۱۱۸۴٫۵۰ – پایین ترین سطح روز ۳۱ دسامبر شروع شده بود) تکمیل گردیده است و از نظر تحلیل تکنیکال همین مسئله به تشکیل یک حرکت اصلاحی به سوی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی یعنی ۱۳۱۱ می انجامد.

به باور ما مهمترین سطح مقاومت امروز در حوالی سطح ۱۳۳۶ است که می تواند در مسیر حرکت صعودی، مانع بسیار جدی و محکم باشد مگر آنکه قیمت بتواند از این سطح عبور کند و خود را به بالای سطح ۱۳۴۵ (بالاترین سطح روز گذشته) برساند که آن وقت می بایست منتظر صعود دوباره قیمت باشیم.

از منظر تحلیل فاندامنتالی نیز مهمترین خبر امروز سخنرانی ژانت یلن رئیس جدید بانک مرکزی آمریکا در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران می باشد.

بازار بسیار مشتاق است تا بداند برآورد بالاترین مقام اقتصادی امریکا از شرایط فعلی چیست؟ واقعیت اینست که پس از کاهش محرکهای مالی بانک مرکزی آمریکا ، آمارهای اقتصادی و بورس ایالات متحده کاهش نسبی داشته و شاخصهای اقتصادی اعلام شده نیز چندان قوی نبودند.  باید دید ایا خانم یلن از شرایط موجود راضی است یا خیر .

بنابراین برای امروز تنها به شرط شکست سطح مقاومت ۱۳۴۵ فرصتهایی برای خرید در بالای این سطح بوجود می آید در غیر این صورت همانطور که در بالا گفته شد و در نمودار زیر نیز مشاهده می فرمائید در وضعیت فعلی و پیش از تشکیل حرکت افزایشی، احتمال استمرار حرکت اصلاحی و نزولی به سوی سطح ۱۳۱۰ وجود دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی و کف موج ۴ قرار گرفته است.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی هر اونس طلا

اونس طلا