تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

در آستانه سخنرانی خانم ژانت یلن در حال حاضر، قیمت این زوج ارز مابین نرخهای ۱٫۳۶۵۰ و ۱٫۳۷۸۰ در روندی خنثی محبوس باقی مانده است.

به باور ما همچنان حرکت صعودی قیمت به نفع خریداران است اما مثل روز گذشته باید به انتظار شروع حرکت اصلاحی باشیم. در محدوده ۱٫۳۶۶۰ و ۱٫۳۶۵۰ (اطراف خط میانگین  متحرک ۲۱ روزه گذشته) بعدی در منطقه ۱٫۳۶۳۰ و ۱٫۳۶۲۵ فرصتهای جدیدی برای ورود به پوزیشن خرید ایجاد خواهد شد و سطح حمایت بعدی نرخ ۱٫۳۶۲۰ الی ۱٫۳۶۰۰ است.

از این رو، اطراف سطح ۱٫۳۶۵۲ (کف ابر ایچیموکوی روزانه) فرصتی مناسب برای افزایش پوزیشن های خرید خواهد بود زیرا به احتمال زیاد، حرکت نزولی قدرت چندانی برای ادامه حرکت نخواهد داشت و برای امروز بهتر است در محدوده نزدیکی ۱٫۳۷۲۰ (اطراف خط میانگین متحرک ۱۰ روزه) و ۱٫۳۷۳۰ الی ۱٫۳۷۵۰ نسبت به تسویه خرید اقدام شود.

امروز در شرایطی به سخنرانی ریس بانک مرکزی آمریکا در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران نزدیک می شویم که قیمت یورو در مقابل دلار در بازار های جهانی همچنان در دامنه خنثی قرار گرفته است. این ابهام باعث شده تا در یکی دو هفته اخیر بازار بسیار آرامی داشته باشیم و بازیگران اصلی بازار ترجیح داده اند تا در آستانه سخنرانی امروز در جهت خاصی وارد بازار نشوند.

اکثر ارزها من جمله دلار ، دلار کانادا ، دلار استرالیا ، ین ، یورو و پوند در چند روز گذشته رفتاری الاکلنگی داشته اند که مشخصا نشان دهنده ابهام موجود در بازار است.

بنابراین از آنجاییکه در بازار آسیا و اروپا اخبار چندانی منتشر نخواهد شد، بازار به انتظار بازگشایی سشن آمریکا و آمارهای اقتصادی آن از جمله شاخص مدعیان اولیه درخواست بیمه بیکاری هفتگی و سخنرانی خانم یلن خواهد ماند.

در سایر تحولات خریداران زوج ارز دلار- ین ژاپن همچنان کنترل اصلی قیمت را در دست دارند و همانطور که دیروز گفتیم با فعال شدن سفارشات خرید در حوالی ۱۰۲٫۱۰ و ۱۰۲٫۰۰ قیمت را تا سطح ۱۰۲٫۴۰ بالا بردند.

هر چند انتظار شروع حرکت اصلاحی برای این زوج وجود دارد اما در نتیجه، فرصتهایی برای ورود مجدد خریداران در نرخهای پایین یعنی در دو مرحله ۱۰۲٫۱۰ و ۱۰۲٫۰۰ بعدی ۱۰۱٫۶۵ و ۱۰۱٫۶۰ فراهم خواهد کرد ولی باید توجه داشت که همچنان انتظار می رود برخی از معامله گران در نزدیکی منطقه ۱۰۲٫۷۰ و ۱۰۲٫۹۰ الی ۱۰۳٫۰۰ اقدام به بستن پوزیشن های خرید و تسویه معاملات خود کنند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو