تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن تا حوالی سطوح ۱۰۰٫۸۴ و ۱۰۰٫۳۰ دلار/بشکه کاهش یابد که این هدف را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی c تایید کرده است. این حرکت اصلاحی که از سطح ۱۰۳٫۸۰ (بالاترین سطح روز ۱۹ فوریه) شروع شده است در قالب سه موج a , b , c شکل گرفته است.

از منظر تحلیل تکنیکال در نمودار زیر می بینیم که دو موج اول یعنی موجهای a  و b تکمیل شده اند و موج c به سوی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از افزایش ۹۱٫۲۴ (کمترین سطح روز ۹ ژانویه) به ۱۰۳٫۸۰ در حال ریزش است.

از این رو فعلا خرید نفت دلیل قانع کننده ای ندارد و نباید وارد شد مگر آن که قیمت بتواند از سطح مقاومت ۱۰۳٫۰۸ عبور کند که آن وقت می تواند به سوی منطقه ۱۰۶ افزایش یابد.

بنابراین هنوز در موج نزولی c امکان ریزش قیمت وجود دارد و قیمت نفت خام سبک آمریکا ممکن است به نقاط پائین‌تر در حدود منطقه ۱۰۰٫۸۴ و ۱۰۰٫۳۰ بازگردد. تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۱۰۳٫۰۸ دلار/بشکه می تواند منجر به از بین رفتن حرکت نزولی و شروع حرکت صعودی گردد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال نیز پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن تا حدود منطقه ۱۰۸٫۱۱ و ۱۰۷٫۸۵ دلار/بشکه نزول کند زیرا الگوی سقف دو قلو و سطوح فیبوناچی به این هدف اشاره دارند. این پترن بین سطح ۱۹ فوریه و ۲۷ فوریه قرار گرفته است که سطح ۱۰۷٫۸۵ (پایین ترین سطح روز ۱۴ فوریه) نشانه گرفته است.

بررسی سطوح فیبوناچی از افزایش ۱۰۵٫۴۰ (پایین ترین سطح روز ۳ فوریه) به ۱۱۰٫۸۲ ( بالاترین سطح روز ۱۹ فوریه) هدف دیگری در حدود ۱۰۸٫۱۱ را نشان می دهد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی مشخص است. به احتمال زیاد در معاملات بین روز قیمت نفت برنت به حدود این منطقه کاهش می یابد.

سطح مقاومت نیز بر روی ۱۰۹٫۵۴ یعنی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی تشکیل شده است و نفوذ قیمت به بالای این سطح،  پترن الگوی سقف دو قلو را بی اعتبار می کند که آن وقت می توان هدف ۱۱۰ را در نظر گرفت.

بنابراین اگر وضعیت فعلی کماکان پایدار بماند، احتمال کاهش بیشتر قیمت نفت برنت دریای شمال تا سطوح ۱۰۸٫۱۱ و ۱۰۷٫۸۵ دلار/بشکه وجود دارد که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت