تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd :

جمعه پس از اعلام پرقدرت شاخص قیمت مصرف کنندگان اروپا، یورو در مقابل دلار به بالای سطح ۱٫۳۸۰۰  تقویت شد که بیشترین حد در سال جاری تا کنون می باشد. در برابر دیگر ارزها نیز یورو بسیار قدرتمند ظاهر شد و قطعا یکی ارزهای موفق در معاملات امروز است.

 محرک و یا چاشنی اولیه این حرکت مسلما شاخص CPI (مقدار تورمی که در سبد کالاهای مصرف کننده مشاهده شده است) بود اما نتایج بسیاری می توان ازین موج گرفت. قوی بودن CPI نشان داد که بانک مرکزی اروپا در جلسه هفته آینده تمایل چندانی برای کاهش نرخ بهره خود ندارد.  

هر چند که وارد منطقه اشباع خرید شده ایم اما اصول تکنیکی بازار به ما می گوید که گران خریدن و گرانتر فروختن بسیار بهتر است از ارزان خریدن و گران فروختن بنابراین تا زمانی که نشانه آشکار از بازگشت قیمت ندیده ایم همچنان توصیه معاملاتی ما برای یورو خرید است و همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت براحتی توانسته است که در بالای سطح ۱٫۳۷۹۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) قرار گیرد.

حال چنانچه انرژی خریداران ادامه داشته باشد آنگاه پله‌های قیمت یورو در مقابل دلار برای افزایش سطوح ۱٫۳۸۲۰ و ۱٫۳۸۳۰ الی ۱٫۳۸۵۰ می باشند.

با در نظر گرفتن رفتار تکنیکال نمودار، احتمال افزایش قیمت بسیار زیاد است و در صورت صعود، قیمت شانس رسیدن به پله‌های بالاتر از ۱٫۳۸۲۰ را خواهد داشت مخصوصا اگر امروز شاخص مقدماتی تولیدات ناخالص داخلی آمریکا پایین تر از حد پیش بینی های بازار (۲٫۶%+) و رقم قبلی (۳٫۲%+) اعلام شود.

در زوج ارز دلار- ین ژاپن به دلیل وجود دستورات خرید زیاد که امروز در منطقه نزدیکی ۱۰۱٫۶۰ و ۱۰۱٫۵۰ شاهد آن هستیم، امکان افزایش قیمت از نزدیکی این سطوح وجود دارد. سفارشات فروش این زوج ارز نیز در حوالی سطوح ۱۰۲٫۲۰ و ۱۰۲٫۳۰ بعدی در منطقه ۱۰۲٫۵۰ و ۱۰۲٫۶۰ چیده شده اند.

در زوج ارز دلار استرالیا – دلار آمریکا امروز خرید در نزدیکی حمایت ۰٫۸۹۱۰ و ۰٫۸۹۰۰ منطقی به نظر میرسد و قیمت در مقادیر بالاتر مثل فاصله مقاومتی ۰٫۸۹۹۰ و الی ۰٫۹۰۲۰ برای ورود فروشندگان جذابتر است. در صورت نفوذ قیمت به زیر ۰٫۸۹۰۰ یا به بالای ۰٫۹۰۲۰ سفارشات مجددا باید مورد بررسی قرار گیرد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو