تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

موج اخیر قیمت این زوج ارز از ۱٫۳۶۹۲ شروع شده و روند جاری در نزدیکی سطح ۱٫۳۷۹۶ (بر روی خط فیبوناچی ۱٫۳۸۹۴ به ۱٫۳۴۷۷) هنوز ادامه دارد.

قیمت در مدت بیش از چند هفته گذشته همواره در باند ۱٫۳۶۵۰ و ۱٫۳۷۵۰ درگیر نوسانات بوده و نتوانسته بود خارج شود اما در روز جمعه پس از اعلام رشد شاخص تورم مصرف کنندگان اروپا موفق به خروج از کرانه بالایی باند شده است.

با توجه به تثبیت قیمت در بالای منطقه ۱٫۳۷۵۰ روند صعودی تثبیت شده به نظر می رسد و با دید تکنیکال و با توجه به موقعیتهای خرید و فروش می توان گفت برای امروز ناحیه نزدیکی ۱٫۳۷۴۰ و ۱٫۳۷۳۰ (اطراف خط میانگین متحرک ۱۰ روزه) الی نهایت ۱٫۳۷۰۰ به احتمال زیاد منطقه سفارشات خرید معامله گران حرفه ای باشد و می تواند به عنوان نقطه ورود به پوزیشن های خرید در نظر گرفته شود.

اگرچه روند فعلی بسیار قوی بوده است و در صورت ادامه، مقصد این روند صعودی قیمت در محدوده ۱٫۳۸۳۰ و ۱٫۳۸۴۰ الی ۱٫۳۸۵۰ هدف‌گذاری شده است و بالاتر از آن فعلا مورد توجه نیست زیرا امروز سفارشات فروش معامله گران در حوالی ۱٫۳۸۳۰ و ۱٫۳۸۴۰ با حد استاپ بالای ۱٫۳۸۵۰ چیده شده اند.

در سایر تحولات در زوج ارز دلار- ین ژاپن سفارشات خرید امروز در نقاط ۱۰۱٫۲۵ و ۱۰۱٫۲۰ الی حوالی منطقه ۱۰۱٫۱۰ و ۱۰۱٫۰۰ (استاپ زیر این سطح) سفارشات فروش نیز در حدود ۱۰۱٫۸۰ تا ۱۰۲٫۰۰ چیده شده اند.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز هنوز هم فرصتهایی برای ورود به پوزیشن های خرید در نرخهای ۱۳۹٫۴۰ و ۱۳۹٫۳۰ بعدی ۱۳۹٫۰۰ الی ۱۳۸٫۸۰ و ۱۳۸٫۷۰ سفارشهای فروش نیز در منطقه نزدیکی ۱۴۰٫۴۰ و ۱۴۰٫۵۰ دیده می شوند.

در زوج ارز دلار استرالیا – دلار آمریکا نیز فرصتهای جدیدی برای ورود به پوزیشن خرید در منطقه نزدیکی ۰٫۸۸۸۰ الی ۰٫۸۸۵۰ (استاپ زیر این سطح) سفارشهای فروش در منطقه نزدیکی ۰٫۸۹۵۰ الی ۰٫۸۹۷۰ ایجاد خواهد شد.

در زوج ارز دلار آمریکا – فرانک سویس سفارشات خرید امروز در محدوده نزدیکی ۰٫۸۷۷۵ و ۰٫۸۷۷۰ الی ۰٫۸۷۶۰ و ۰٫۸۷۵۰ و سفارشات فروش در منطقه نزدیکی ۰٫۸۸۶۵ و ۰٫۸۸۷۰ الی ۰٫۸۸۹۰ وجود دارند.

در زوج ارز دلار آمریکا – دلارکانادا سفارشات خرید امروز در سه مرحله ۱٫۱۰۴۰ ، ۱٫۱۰۳۰ الی ۱٫۱۰۱۰ و سطح حمایت مستحکم ۱٫۱۰۰۰ سفارشهای فروش امروز نیز در منطقه حول و حوش ۱٫۱۱۲۰ و ۱٫۱۱۳۰ الی ۱٫۱۱۵۰ قرار دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو