تحلیل چشم انداز شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) در هفته جاری 

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) در هفته جاری پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۷۹٫۵۲۸ کاهش یابد زیرا قیمت توانسته است که به زیر سطح حمایت ۷۹٫۹۵۲ کاهش یابد.

این سطح حمایت همانگونه که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی C می باشد که این موج از سطح ۸۱٫۳۲۴ (بالاترین سطح روز ۳۱ ژانویه) شروع شده است. از نظر تحلیل تکنیکی و بررسی امواج الیوت به باور ما این موج در قالب سه موج از سطح ۸۱٫۴۸۲ (بالاترین سطح روز ۸ نوامبر ۲۰۱۳) گسترش خواهد یافت.

حمایت بعدی بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی یعنی سطح ۷۹٫۵۲۸ قرار دارد که اگر این سطح نیز شکسته شود می بایست منتظر فرود بیشتر شاخص جهانی دلار آمریکا به سوی سطح ۷۹٫۱۰۴ ( خط فیبوناچی ۱۲٫۶ درصدی) باشیم. لازم به ذکر است که برای هفته جاری هر گونه حرکت اصلاحی و برگشتی محدود به سطح مقاومت ۷۹٫۹۵۲ خواهد بود.

قرار گرفتن قیمت در موج نزولیC  نشانه ی دیگری از ادامه حرکت نزولی است و  با توجه به این تحلیل و فرود ایندکس دلار پیش بینی می کنیم که در طول هفته جاری ارزش ارزهای مقابل دلار، نظیر یورو و پوند مجددا خیز خود را برای حرکت به سمت اعداد بالاتر بردارند .

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار