تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

قیمت جهانی اونس طلا پس از آنکه دیروز با تشدید جنگ روسیه در اوکراین به سطح ۱۳۵۴ (بالاترین سطح ۴ ماهه گذشته) رسیده بود اصلاح کرد و امروز صبح خبری در خروجی های روسیه منتشر شد که باعث اصلاح و کاهش قیمت جهانی اونس طلا به زیر ۱۳۴۱ گردید.

در حال حاضر در واکنش به خبر امروز صبح اندکی از شتاب حرکت صعودی اونس طلا کاسته شده است و امروز نیز پوتین رئیس‌جمهور روسیه، به نیروهایی که هفته گذشته برای شرکت در یک رزمایش نظامی به غرب و مرکز روسیه اعزام شده بودند، دستور داد که به پایگاه‌های خود بازگردند. 

باید توجه داشت که این خبر امروز در صورت کاهش قیمت به زیر سطح ۱۳۳۵ امکان تشکیل حرکت اصلاحی و نزولی به ترتیب به سطوح ۱۳۲۹ الی ۱۳۱۹ را دارد. از این رو اگر قیمت به زیر سطح ۱۳۳۵ سقوط کند، می بایست در انتظار رسیدن به هدف ۱۳۱۹ و حتی ۱۳۱۰ بود.  

با توجه به قرار گرفتن اولین سطح حمایت در زیر نرخ ۱۳۳۵ اکنون فرصت مناسبی برای انتظار و رسیدن قیمت به نرخهای پایین است. امروز اخبار اقتصادی چندانی از اقتصاد آمریکا منتشر نمی شود و اصلی ترین توجه بازار به تحولات روسیه و اوکراین معطوف است.

لازم به ذکر است که سطح مقاومتی در نرخ ۱۳۵۵ ایجاد شده است که تنها به شرط شکست این سطح می تواند فرصتی برای ورود مجدد به پوزیشن خرید باشد.

فعلا باید منتظر ماند و دید که این حرکت اصلاحی و نزولی که در واکنش به دستور پوتین برای بازگشت نیروهای نظامی به پایگاههای خود صورت گرفته می تواند منجر به کاهش قیمت به زیر ۱۳۳۵ شود یا خیر؟

هنوز نمی توان با قاطعیت زمان شروع حرکت اصلاحی را اعلام کرد اما اگر سطح ۱۳۳۵ قاطعانه شکسته شود، آنگاه باید به انتظار فرود بیشتر تا سطوح ۱۳۱۹ و ۱۳۱۰ باشیم.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا