تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید قیمت آن با سطح مقاومت ۱۰۵٫۳۳ دلار/بشکه مواجه است و ممکن است در معاملات امروز برای عبور از این سطح مقداری به سوی سطح حمایت ۱۰۳٫۶۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) اصلاح و عقب نشینی کند تا مجدد به سطح مقاومت ۱۰۵٫۳۳ حمله کند.

از نظر تحلیل تکنیکال روند افزایشی قیمت و هدف ۱۰۶٫۴۰ همچنان پایدار است و این هدف بر روی سطح فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد که این موج از سطح ۹۶٫۲۶ (پایین ترین سطح روز ۳ فوریه) شروع شده است.

این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی تشکیل شده است و چنانچه قیمت بتواند به بالای این سطح برسد زمینه را برای افزایش قیمت به سوی ۱۰۶٫۴۰ مهیا می سازد اما برای اینکه مطمئن شویم قیمت توانسته است با قدرت از سطح ۱۰۵٫۳۳ عبور کند می بایست حداقل تا سطح ۱۰۵٫۵۰ بالا بیاید.  

با نگاهی به اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال نفت خام سبک آمریکا و بررسی رفتار آن می توان دریافت فعلا قیمت در حوالی کف قیمتی ۱۰۳٫۶۰ قرار دارد و انگیزه‌ای قوی برای صعود دارد.

در حرکت نزولی چنانچه یک کندل ۲ ساعته زیر سطح حمایت ۱۰۳٫۶۰ بسته شود می تواند منجر به ۱۰۲٫۹۵ الی ۱۰۱٫۸۰ گردد. در هر صورت همانطورکه در نمودار زیر می بینیم به احتمال قوی قیمت به صورت زیگزاگی در کانال افزایشی به سمت این اهداف یعنی ۱۰۵٫۳۳ و ۱۰۶٫۴۰ دلار/بشکه حرکت خواهد نمود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

در نمودار قیمت نفت برنت دریای شمال همانطور که می بینید حرکت پنج موجی قیمت تکمیل شده است و از هم کنون می بایست منتظر برگشت قیمت به ترتیب به سطوح ۱۱۰٫۸۷ و ۱۱۰٫۴۰ الی ۱۰۹٫۹۲ دلار/بشکه باشیم که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی، ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی قرار دارند.

امروز بسته به انرژی فروشندگان و در واکنش به دستور پوتین ریس جمهور روسیه برای بازگشت نیروهای نظامی خود به پایگاه از نوسانات افزایش نفت کاسته شده است و ممکن است که امروز وارد کانالی کاهشی شود که اهداف آن نقاط ۱۰۹٫۹۲ و حتی ۱۰۸٫۴۰ می باشد.

از این رو برای معاملات امروز نمی توان از افزایش قیمت مطمئن بود خصوصاً در شرایط فعلی که احتمال می رود حرکت نزولی شکل گیرد و هم اکنون قیمت کاملا در شیب نزولی به سوی سطح ۱۰۹٫۹۲ دلار/بشکه و حتی پایین تر قرار دارد و این حرکت ادامه دار خواهد بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت