تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

در طی ۲۴ ساعت گذشته، معاملات این زوج ارز با نوسانات صعودی و نزولی همراه گردید که عمده دلیل آن واکنش بازار به اخبار مداخله نظامی روسیه در اوکراین بود که البته فعلا تغییر خاصی در چشم انداز حرکت این زوج دیده نمی شود و همچنان یورو در محدوده بالای حمایت ۱٫۳۷۲۰ و ۱٫۳۷۰۰ باقی مانده است.

در این زوج ارز در اطراف کف ۱٫۳۷۲۰ تا ۱٫۳۷۰۰ قیمت همچنان با حمایت و کف مستحکم مواجه شده و به سمت بالا بازگشته است.

در چنین شرایطی انتظار میرود قیمت به نقاط بالاتری در ۱٫۳۸۰۰ و ۱٫۳۸۳۰ و ۱٫۳۸۴۰ دست پیدا کند. سفارشات خرید همچنان در منطقه نزدیکی ۱٫۳۷۲۰ تا ۱٫۳۷۰۰ و سفارشات فروش نیز در  دو مرحله ۱٫۳۸۳۰ و ۱٫۳۸۴۰ با حد استاپ بالای سطح ۱٫۳۸۵۰ چیده شده اند.

با توجه به اینکه قیمت توانسته است که خود را در بالای سطح حمایت ۱٫۳۷۲۰ و ۱٫۳۷۰۰ تثبیت کند همچنان روند قیمت را صعودی پیش بینی می کنیم و اندیکاتورهای تکنیکی تنکان سن و کیجون سن نیز سیگنال خرید با هدف ۱٫۳۸۲۵ (بالاترین سطح سال ۲۰۱۴) صادر کرده اند.

فردا بازار به انتظار اعلام نرخ بهره اروپا (ECB) و کنفرانس خبری آقای دراقی است عمده توجه بازار به کنفرانس خبری آقای دراقی معطوف خواهد بود.

انتظار داریم در این نشست سوالاتی در خصوص چشم انداز اقتصادی و وضعیت تورم مطرح شود. بنابراین برای امروز ورود به پوزیشن های خرید در اطراف قیمتهای ۱٫۳۷۲۰ تا ۱٫۳۷۰۰ و با در نظر داشتن حد استاپ زیر ۱٫۳۶۸۳ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) و ۱٫۳۶۶۳ (کف ابر ایجیموکو) برای رسیدن به دو هدف ۱٫۳۸۰۰ و ۱٫۳۸۳۰ منطقی میباشد.

لازم به ذکر است با رسیدن به منطقه نزدیکی ۱٫۳۸۳۰ و ۱٫۳۸۴۰ نباید اقدام به ورود به خرید نمود زیرا همانطور که اشاره شد امروز سفارشات فروش در حوالی ۱٫۳۸۳۰ و ۱٫۳۸۴۰ با حد استاپ بالای ۱٫۳۸۵۰ وجود دارند.

در سایر تحولات در زوج ارز دلار – ین ژاپن امروز می توان با رسیدن قیمت به سطوح نزدیکی ۱۰۱٫۲۵ و ۱۰۱٫۲۰ و ۱۰۱٫۱۰ الی ۱۰۱٫۰۰ اقدام به خرید و با رسیدن به سطح ۱۰۲٫۰۰ و ۱۰۲٫۲۰ اقدام به فروش کرد.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز انتظار می رود امروز فرصتهای برای خرید در سطوح ۱۳۹٫۳۰ و ۱۳۹٫۲۰ با حد استاپ زیر ۱۳۸٫۵۰ ایجاد شود. سفارشات فروش این زوج ارز نیز در حوالی ۱۴۰٫۵۰ قرار دارد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو