تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

برای قیمت جهانی اونس طلا با توجه به اینکه روسیه پیشنهاد پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای برگزاری نشست فوق العاده شورای روسیه – ناتو در مورد تحولات اوکراین را پذیرفته است و هم با توجه به ملاحظات تکنیکی، پیش بینی می کنیم که قیمت جهانی هر اونس طلا به ترتیب تا سطوح ۱۳۱۹ و ۱۳۱۰ اصلاح کند.

یکی از دلایل این حرکت اصلاحی عدم توانایی قیمت اونس طلا در تثبیت قدرتمند بالای منطقه مقاومت ۱۳۳۸ و ۱۳۴۱ می باشد.

این منطقه مقاومت همانگونه که در نمودار زیر می بینیم بر روی دو خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از کاهش ۱۴۳۳٫۳۱ (بالاترین سطح ۲۸ اوت ۲۰۱۳) به ۱۱۸۴٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۳۱ دسامبر ۲۰۱۳) و دیگری بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج صعودی C می باشد که این موج از سطح ۱۱۸۴٫۵۰ شروع شده است.

از این رو هدف قبلی ۱۳۷۷ مورد توجه ما نیست و این سناریوی افزایشی به ۱۳۷۷ فعلا نقض شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال اگرچه نتیجه گیری شروع روند کاهشی و برگشتی موج افزایشی که قبلا از سطح ۱۱۸۴٫۵۰ شروع شده هنوز خیلی زود است اما با توجه به اینکه موج افزایشی C در اطراف منطقه مقاومت ۱۳۳۸ و ۱۳۴۱ تکمیل شده است حداقل یک حرکت اصلاحی و نزولی به سوی سطوح ۱۳۱۹ و ۱۳۱۰ بسیار مورد انتظار بازار است که این هدف یعنی سطح ۱۳۱۰ همانطور که در نمودار زیر می بینید بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی قرار گرفته است.

بدین جهت، می توان اکنون در مسیر روند اصلاحی و نزولی قرار گرفت و به محض رسیدن قیمت به محدوده های پایین ۱۳۳۰، می بایست در انتظار شروع حرکت نزولی باشیم. هدف بعدی در روند نزولی، سطح ۱۳۱۹ (پایین ترین سطح ۲۸ فوریه) و پس از آن سطح ۱۳۱۰ (سطح ۵۰ درصدی فیبوناچی) است.

امروز در آمریکا آمارهای اقتصادی متعددی از جمله اشتغال بخش خصوصی (ADP)، شاخص مدیران خرید بخش خدمات(ISM Services) و گزارش اقتصادی کتاب خاکستری بانک فدرال (Beige Book) منتشر می شود که می تواند موجب نوساناتی در بازار گردد. در هر حال با توجه به کاهش تنش در اوکراین ، همانطور که در بالا گفتیم پیش بینی ما برای امروز، اصلاح قیمت جهانی اونس طلا است. با هم منتظر می مانیم…

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا