تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن در آخرین تلاش خود به منطقه مقاومت ۱۰۵٫۳۳ و ۱۰۶٫۴۰ دلار/بشکه افزایش یابد و بعد از آن تحت فشارهای نزولی قرار گیرد.

حرکت کاهشی غیرمنتظره که دیروز شاهد بودیم از شتاب حرکت صعودی قیمت کاست که همین مسئله موجب شمارش مجدد موج آغاز شده از سطح ۹۱٫۴۳ (پایین ترین قیمت روز ۱۳ ژانویه) شده است.

تحلیل و بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد که چرخه پنج موجی به پایان رسیده است و موج آخر یعنی موج ۵ ممکن است در حوالی سطوح مقاومت خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۳۸٫۲ درصدی از موج ۳ به سقف خود برسد.

از نظر تحلیل تکنیکال این موج ۵ خود در قالب پنج موج کوچکتر  i , ii , iii , iv , v تشکیل شده است و به احتمال زیاد پنج امواج را در یک الگوی گوه گسترش شکل خواهد داد که موج v می تواند تا حدود منطقه مقاومت ۱۰۵٫۳۳ و ۱۰۶٫۴۰ گسترش یابد و پس از آن شاهد فرود قیمت نفت خام سبک آمریکا باشیم.

در حرکت نزولی تنها تثبیت ۲ ساعته قیمت در زیر سطح ۱۰۲٫۹۰ منجر به کاهش قیمت به سوی سطح ۱۰۱٫۸۰ دلار/بشکه می شود. امروز شاخص موجودی ذخایر نفتی سازمان انرژی آمریکا در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران منتشر می شود که انتظار میرود از رقم قبلی ۱۰۰۰۰۰+ بشکه به ۹۰۰۰۰۰+ بشکه افزایش یابد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

در نمودار قیمت نفت برنت دریای شمال همانگونه که مشاهده می فرمائید امروز قیمت با سطح حمایت ۱۰۸٫۸۰ دلار/بشکه روبرو است و ممکن است که در معاملات امروز مقداری به سوی سطح ۱۰۹٫۶۰ برگردد.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است عمق حرکت کاهشی دیروز بیانگر کامل شدن چرخه سه موجی آغاز شده از سطح ۱۰۵٫۴۰ ( پایین ترین سطح روز ۳ فوریه) می باشد.

بررسی سطوح فیبوناچی از این چرخه نشان می دهد که هر دو سطوح حمایت ۱۱۰٫۶۰ و ۱۰۹٫۶۰ ( به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی ) نتوانستند که مانع جدی در برابر ریزش قیمت باشند.

این عدم توانایی در معاملات امروز احتمال یک حرکت اصلاحی و برگشتی از اطراف سطح حمایت ۱۰۸٫۸۰ ( خط فیبونای ۵۰ درصدی) را دو چندان کرده است که این سطح حمایت با خط روند افزایشی دیگری که از سطح ۱۰۵٫۴۰ کشیده شده است مورد حمایت واقع شده است.

در حرکت افزایشی نفوذ قیمت به بالای سطح ۱۰۹٫۶۰ زمینه را برای افزایش قیمت نفت برنت به سوی سطح ۱۱۰٫۶۰ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) فراهم می آورد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت