تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

قیمت این زوج ارز با در جا زندن حوالی قیمت فعلی، ممکن است بتواند به پله‌های بالاتر در ۱٫۳۸۰۰ و ۱٫۳۸۲۵ برسد. اما حالت ریزش به پائین قیمت که احتمال بالائی ندارد منجر به رسیدن به منطقه کف قیمتی در نزدیکی سطح ۱٫۳۷۰۰ شده است .

معامله گران همچنان وارد خرید با هدف بالای ۱٫۳۸۰۰ و استاپ زیر ۱٫۳۶۵۱ ( خط کیجون سن) شده اند. سطوح حمایت نیز به ترتیب بر روی ۱٫۳۷۰۰ و ۱٫۳۶۹۴ ( پایین ترین سطح روز ۲۸ فوریه) و ۱٫۳۶۹۳ ( خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) و ۱٫۳۶۶۳ ( سقف اندیکاتور ابر ایچیموکوی روزانه) تشکیل شده اند.

در حال حاضر این انتظار در بازار بوجود آمده است که ادامه این وضعیت اقتصادی در منطقه اروپا (تثبیت نرخ تورم در زیر هدف مورد نظر بانک مرکزی اروپا یعنی ۲%) می تواند فشارها بر روی بانک مرکزی اروپا را تشدید نموده و فردا تغییری در اقدامات سیاستی این بانک را به همراه داشته باشد که یکی از این اقدامات می تواند توقف طرح عقیم سازی (sterlilization) پول تزریق شده در اثر خرید اوراق قرضه دولتی باشد که این گمانه زنی ها امروز در سشن اروپا منجر به کاهش ارزش یورو در مقابل دلار تا نزدیکی سطح ۱٫۳۷۰۰ شده است.

اما در آستانه جلسه بانک مرکزی اروپا (ECB) که قرار است فردا برگزار شود، در محدوده نزدیکی سطح حمایت ۱٫۳۷ فرصتهایی جدید برای ورود به پوزیشن خرید وجود دارد و سطح حمایت مهم قیمت در حوالی ۱٫۳۷۰۰ و ۱٫۳۶۹۳ الی ۱٫۳۶۶۳ تشکیل شده است. سفارشات فروش نیز در منطقه نزدیکی ۱٫۳۸۳۰ و ۱٫۳۸۴۰ با خد استاپ بالای ۱٫۳۸۵۰ چیده شده اند.

در سایر تحولات در زوج ارز دلار- ین ژاپن امروز فرصتهایی برای ورود به پوزیشن خرید در نرخهای ۱۰۱٫۸۰  و ۱۰۱٫۶۰ الی ۱۰۱٫۵۰ با هدف ۱۰۲٫۵۰ وجود دارد.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن سفارشات خرید امروز در حدود ۱۳۹٫۸۰ و ۱۳۹٫۴۰ و ۱۳۹٫۳۰ با حد استاپ زیر ۱۳۸٫۵۰ سفارشات فروش در حوالی ۱۴۰٫۶۰ و ۱۴۰٫۷۰ تا ۱۴۱٫۰۰ چیده شده اند.

در زوج ارز دلار استرالیا – دلار آمریکا امروز سفارشات خرید معامله گران حرفه ای در ۰٫۸۹۳۰ و ۰٫۸۹۱۰ الی ۰٫۸۹۰۰ سفارشات فروش در ۰٫۸۹۹۰ و ۰٫۹۰۰۰ الی ۰٫۹۰۲۰ و ۰٫۹۰۳۰ قرار دارند.

در زوج ارز دلار آمریکا – فرانک سویس نیز از چینش سفارشات می توان چنین استنباط کرد سفارشات خرید امروز در حد فاصل ۰٫۸۸۴۰ الی ۰٫۸۸۰۰ و سفارشات فروش در حد فاصل ۰٫۸۸۹۰ و ۰٫۸۹۰۰ الی ۰٫۸۹۳۰ و ۰٫۸۹۵۰ قرار دارند.

در زوج ارز دلار آمریکا – دلار کانادا نیز سفارشات خرید امروز در ۱٫۱۰۷۰ الی ۱٫۱۰۶۵ سفارشات فروش به ترتیب در سه مرحله ۱٫۱۱۲۰ و ۱٫۱۱۳۰ و ۱٫۱۱۵۰ الی منطقه ۱٫۱۱۹۰ تا ۱٫۱۲۰۰ وجود دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو