تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

طی روز گذشته قیمت نفت خام سبک آمریکا روند منفی داشته است و این معاملات در ادامه ریزش اخیر قیمت از سطح ۱۰۵٫۲۲ دلار/بشکه بوده است.

برای امروز با توجه به آنکه دیروز موجود ذخایر نفتی آمریکا با افزایش روبرو شد، چشم انداز حرکت همچنان کاهشی است و در این مسیر، هدف رسیدن قیمت به نرخ ۱٫۴۵۰۰ است.

موج کاهشی قیمت بسیار پر قدرت عمل نموده و همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید توانسته است که براحتی به زیر سطح حمایت ۱۰۱٫۹۷ دلار/بشکه کاهش یابد و امروز پیش بینی می کنیم که تا سطح ۹۹٫۹۵ سقوط کند.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود تکمیل حرکت پنج موجی قیمت از سطح ۹۱٫۴۳ (پایین ترین سطح روز ۱۳ ژانویه) نشانه تایید شروع حرکت نزولی می باشد.

تحلیل و بررسی سطوح فیبوناچی از این چرخه نشان می دهد که قیمت هدفهای ۳۸٫۲ درصدی یعنی سطح ۹۹٫۹۵ و سپس سطح فیب ۵۰ درصدی یعنی سطح ۹۸٫۳۳ را نشانه گرفته است.

قیمت در پایین سطح حمایت کلیدی ۱۰۱٫۹۷ قرار گرفته است، بدین دلیل حرکت قیمت کاملاً نزولی است، خصوصاً تثبیت قیمت در زیر خط روند افزایشی رسم شده روندی کاملاً نزولی را به همراه خواهد داشت.

بنابراین در معاملات امروز از نظر روانی، انتظار بازار فرود قیمت نفت خام سبک آمریکا به ترتیب به سطوح ۹۹٫۹۵ و ۹۸٫۳۳ دلار/بشکه است که این اهداف از نظر بررسی سطوح فیبوناچی توجیه تکنیکالی خود را دارد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

شکسته شدن سطح روانی و مهم ۱۰۸٫۰۷ دلار/بشکه برای نفت برنت دریای شمال، هدف بعدی، یعنی رسیدن قیمت به نرخ ۱۰۷٫۰۵ را برای بازار به تصویر کشده و به همراه آن، انتظار می رود، حرکت نزولی نفت برنت باز هم ادامه داشته باشد.

این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۱۰۵٫۴۰ (پایین ترین سطح روز ۳ فوریه ) به ۱۱۲٫۳۹ (بالاترین سطح روز ۳ مارس) قرار گرفته بود که دیروز شکسته شد و حمایت بعدی بر روی نرخ ۱۰۷٫۰۵ یعنی سطح ۷۶٫۴ درصدی تشکیل شده است که شکست آن زمینه را برای کاهش به سوی سطح ۱۰۵٫۴۰ فراهم می آورد.

لازم به ذکر است که قیمت نفت برنت در محدوده ۱۰۸٫۰۷ در حقیقت در یک باند مقاومتی قرار دارد که ادامه نوسان آن در بالای این باند بعید است که منجر به تثبیت قیمت در بالای این سطح شود.

بنابراین در معاملات امروز ادامه حرکت نزولی، هدف ۱۰۷٫۰۵ را نمایان می کند. برای بازگشت حرکت صعودی، لازم است قیمت در بالای سطح مقاومت ۱۰۸٫۰۷ دلار/بشکه حداقل دو ساعت تثبیت گردد .

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت