تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

تحلیل روز گذشته قیمت جهانی اونس طلا همچمنان معتبر است و همانطور که خدمتتان عرض کردم پیش بینی می کنیم که قیمت جهانی هر اونس طلا به ترتیب تا سطوح ۱۳۱۹ و ۱۳۱۰ اصلاح کند. همانطور که دیروز گفتیم یکی از دلایل این حرکت اصلاحی عدم توانایی قیمت اونس طلا در تثبیت قدرتمند بالای منطقه مقاومت ۱۳۳۸ و ۱۳۴۱ می باشد.

این منطقه مقاومت همانگونه که در نمودار زیر می بینیم بر روی دو خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از کاهش ۱۴۳۳٫۳۱ (بالاترین سطح ۲۸ اوت ۲۰۱۳) به ۱۱۸۴٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۳۱ دسامبر ۲۰۱۳) و دیگری بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج صعودی C می باشد که از سطح ۱۱۸۴٫۵۰ شروع شده است.

از این رو هدف قبلی ۱۳۷۷ مورد توجه ما نیست و این سناریوی افزایشی به ۱۳۷۷ فعلا نقض شده است مگر آنکه قیمت بتواند به بالای سطح ۱۳۵۴٫۸۰ (بالاترین سطح روز ۳ مارس) دست یابد که آن وقت پتانسیل حرکت افزایشی را ایجاد خواهد نمود.

 از نظر تحلیل تکنیکال اگرچه نتیجه گیری شروع روند کاهشی و برگشتی موج افزایشی که قبلا از سطح ۱۱۸۴٫۵۰ شروع شده هنوز خیلی زود است اما با توجه به اینکه حرکت پنج موجی قیمت که قبلا از سطح ۱۲۳۷٫۹۴ شروع شده بود تکمیل گردیده است، حداقل یک حرکت اصلاحی و نزولی به سوی سطوح ۱۳۱۹ و ۱۳۱۰ همچنان مورد انتظار بازار است که این هدف یعنی سطح ۱۳۱۰ همانطور که در نمودار زیر می بینید بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی قرار گرفته است.

از این رو احتمال بستن پوزیشن های خرید برای حفظ سود (Profit Taking) وجود دارد که می تواند قیمت را تا نرخ ۱۳۱۰ پایین بکشاند. با تثبیت قیمت در زیر سطح مقاومت پیشین در نرخهای ۱۳۳۸ و ۱۳۴۱ احتمال توقف روند صعودی و شروع حرکت اصلاحی و نزولی برای رسیدن قیمت به نرخ ۱۳۱۰ همچنان وجود دارد.

امروز جلسه بانک مرکزی اروپا (ECB) و فردا گزارش اشتغال ماهانه آمریکا  (NFP) مورد توجه فعالان بازار قرار خواهد گرفت و بازارها در انتظار نوسانات مختلفی هستند که این اخبار می تواند بوجود آورند.  بنابراین در حال حاضر، تا زمانی که قیمت در پایین سطح مقاومت ۱۳۵۴٫۸۰ قرار دارد، حرکت اصلاحی به سطح ۱۳۱۱ ادامه خواهد یافت و تنها به شرط شکست سطح ۱۳۵۴٫۸۰ تمایلات جهانی بازار نسبت به اونس جهانی طلا را بهبود می بخشد.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی هر اونس طلا

اونس طلا