تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

با دید تکنیکال و با توجه به موقعیت امواج الیوت می توان گفت که قیمت جهانی اونس طلا هدف ۱۳۷۷ را نشانه گرفته است زیرا دیروز پس از آنکه برای دومین بار متوالی نتوانست به زیر سطح حمایت ۱۳۳۱ برسد، دوباره به بالای سطوح مقاومت خود یعنی ۱۳۳۸ و ۱۳۴۱ افزایش یافت.

این منطقه مقاومت همانطور که قبلا نیز گفتیم به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از کاهش ۱۴۳۳٫۳۱ (بالاترین سطح روز ۲۸ اوت ۲۰۱۳) به ۱۱۸۴٫۵۰ (پایین ترین قیمت روز ۳۱ دسامبر ۲۰۱۳) و دیگری بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج صعودی C می باشد که این موج از سطح ۱۱۸۴٫۵۰ شروع شده است.

به احتمال زیاد اگر امروز که قرار است شاخص اشتغال آمریکا (NFP) در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران منتشر شود چنانچه رقم نهایی پایین تر از حد پیش بینی ها (۱۵۰۰۰۰+) اعلام شود، قیمت در صدد رسیدن به هدف ۱۳۷۷ خواهد بود.

حال با فرض ادامه رشد قیمت، میتوان تارگت‌های بعدی قیمت را به ترتیب در سطوح ۱۳۶۱ (بالاترین سطح ۲۸ اکتبر) و ۱۳۷۷ به حساب آورد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C می باشد و موج ۵ حرکت افزایشی برای تقویت قیمت به هدف ۱۳۷۷ آغاز گریده است.

زیرا اگر شمارش موجها صحیح باشد، احتمال استمرار موج ۵ وجود داشته که در نتیجه صعود شدید قیمت جهانی اونس طلا را به همراه خواهد داشت.

به باور ما امروز اعلام گزارش اشتغال ماهانه NFP آمریکا قطعاً موجب نوسانات قیمت خواهد شد، اگر آمارهای اشتغال کمتر از حد پیش بینی ها باشد، روند صعودی اونس طلا با اطمینان بیشتری به سوی سطح ۱۳۷۷ صورت خواهد گرفت اما اگر قوی تر از حد انتظارات باشد و سطح حمایت ۱۳۳۰ نیز شکسته شود آن وقت باید در سناریوی ۱۳۷۷ تجدید نظر کرد.

در حال حاضر نوسانات قیمت جهانی اونس طلا در نزدیکی منطقه ۱۳۵۰ آرام است و همگی در انتظار خبر ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران هستند. بطور کلی انتظار داریم اگر امروز رقم نهایی آمار اشتغال آمریکا کمتر از حد انتظارات باشد در نهایت حرکت صعودی شروع شود اما برای تایید آن می بایست قیمت در بالای سطح ۱۳۵۵ تثبیت شود. بهتر است تا خبر امروز منتظر بمانیم.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا