تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

با توجه به نمودار نفت خام سبک آمریکا و از نقطه نظر تحلیل تکنیکال همانطور که مشاهده می فرمائید قیمت آن با سطح مقاومت در ۱۰۲٫۰۷ دلار/بشکه مواجه است و این احتمال وجود دارد که امروز مقداری به سوی سطح حمایت ۱۰۱٫۳۳ برگردد و دوباره با افزایش روبرو شود.

در نمودار زیر مشخص است که سطح مقاومت در اطراف سطح ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۱۰۵٫۲۲ (بالاترین سطح روز ۳ مارس) به ۱۰۰٫۱۳ (پایین ترین سطح روز ۶ مارس) تشکیل شده است.

این سطح مقاومت با مقاومت دیگری در نرخ ۱۰۱٫۹۷ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۹۱٫۴۳ – پایین ترین سطح روز ۱۳ ژانویه – به ۱۰۵٫۲۲) مواجه است.

در نمودار زیر می بینیم که با رسیدن قیمت به نزدیکی سطح ۱۰۲٫۰۷ مقداری برگشت کرده است که ممکن است این حرکت اصلاحی در حوالی سطح ۱۰۱٫۳۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی دیگر) پایان یابد و تنها به شرط آنکه کندل ۲ ساعته در زیر این سطح بسته شود می بایست منتظر فرود بیشتر قیمت بود.

در حرکت صعودی چنانچه قیمت بتواند خود را به بالای سطح ۱۰۲٫۰۷ برساند موجب استمرار موج افزایشی b به سوی سطح ۱۰۳٫۲۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) خواهد شد.

لازم به ذکر است که امروز عمده تمرکز و واکنش بازار به گزارش تعداد اشتغال آمریکا در بخش غیر کشاورزی (NFP) معطوف خواهد بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن مقداری به سطح ۱۰۷٫۷۰ دلار/بشکه اصلاح کند و دوباره سطح مقاومت ۱۰۸٫۵۵ را لمس کند زیرا چنین به نظر می رسد که حرکت برگشتی از سطح ۱۰۷٫۳۷ هنوز تکمیل نشده است.

این حرکت برگشتی پس از کامل شدن چرخه پنج موجی از سطح ۱۱۲٫۳۹ (بالاترین سطح روز ۳ مارس) شکل گرفته است و انتظار داریم که در قالب سه موج a , b , c تشکیل شود.

در نمودار زیر مشخص است که موج a در اطراف سطح مقاومت ۱۰۸٫۵۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۱۱۲٫۳۹ به ۱۰۷٫۳۷ ) به پایان رسیده و موج b نیز احتمال مقداری تا سطح ۱۰۷٫۸۰ پایین خواهد آمد و بعد از آن در موج افزایشی c قرار خواهیم گرفت که می تواند قیمت را تا حدود سطح ۱۰۹٫۲۹ بالا بکشاند که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی واقع شده است.

بنابراین می توان گفت در آستانه انتشار خبر اشتغال آمریکا قیمت نفت برنت حداقل مدتی را در حالت اصلاح به سوی سطح ۱۰۷٫۸۰ سپری خواهد کرد تا بعد از آن به سوی سطوح ۱۰۸٫۵۵ و سپس ۱۰۹٫۲۹ دلار/بشکه دست یابد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت