تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

خوشبینی ما برای ادامه حرکت صعودی یورو در طی ۲۴ ساعت گذشته و پس از شکسته شدن سطح مقاومت ۱٫۳۸۳۰ و ۱٫۳۸۵۰ تقویت شد. روند این زوج ارز بسیار پر قدرت عمل نموده است و تقویت اخیر آن حکایت از صعود قیمت به بالای سطح  ۱٫۳۹ می باشد که بالاترین سطح از سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۱ به این سو می باشد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این حرکت افزایشی امروز به بالای سطح ۱٫۳۹ زمانی صورت گرفت که بانک مرکزی اروپا (ECB) در پی انتشار خبری اعلام کرد که بانک های اروپایی ۱۱٫۴ میلیارد یورو از وام های اضطراری سه ساله خود را هفته آینده به بانک مرکزی اروپا پرداخت می کنند.

این موضوع نشان می دهد که خریداران همچنان تمایل به ورود داشته و تاییدی بر الگوی افزایشی است که روز گذشته شاهد آن بودیم. بنابر سیگنالهای تحلیل تکنیکال یورو، قیمت در حال ورود به هدفهای بالاتر ۱٫۳۹۲۵ و ۱٫۳۹۵۰ می باشد و این سیگنالها همگی دلالت بر یک حمایت خوب از تقویت بیشتر یورو دارد.

در حرکت صعودی، در صورت توانایی قیمت برای تثبیت در بالای نرخ ۱٫۳۹۲۵ و ۱٫۳۹۵۰ این نقطه فرصتی برای خریداران خواهد بود تا بار دیگر این بار با هدف سطح روانی ۱٫۴۰ وارد معامله شوند.

حال چنانچه پتانسیل افزایش قیمت سفارس خرید ایجاد گردد، آنگاه هدفهای بعدی قیمت در ۱٫۳۹۲۵ و ۱٫۳۹۵۰ الی ۱٫۴۰۰۰ خواهند بود. برای امروز سفارشات خرید یورو به ترتیب در سطوح ۱٫۳۸۳۰ و ۱٫۳۸۲۵ و ۱٫۳۸۱۰ الی ۱٫۳۸۰۰ بعدی در حوالی ۱٫۳۷۸۰ و ۱٫۳۷۷۵ چیده شده اند که هم اکنون با شکسته شدن سطح ۱٫۳۹۰۰ این سفارشات خرید بالاتر آمده اند.

در سایر زوج ارزها در آستانه اعلام گزارش مهم اشتغال ماهانه (NFP) در آمریکا، دلار همچنان در سطوح پایین قیمت (به استثنای ین ژاپن) قرار دارد.

پیش بینی ها از احتمال کاهش مجدد تعداد اشتغال خبر می دهند زیرا سرمای شدید در آمریکا، اکنون بازار کار این کشور را تحت تاثیر خود قرار داده است اما همچنان بر این باوریم که دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن تقویت خواهد شد و ین یکی از ارزهای ضعیف در مقابل ارزهای اصلی خواهد بود .

به همین خاطر حرکت صعودی زوج دلار- ین ژاپن نیز جای تردید ندارد و از این رو می بایست در انتظار صعود قیمت به سوی سطوح ۱۰۳٫۲۰ و ۱۰۳٫۳۰ الی ۱۰۳٫۵۰ (اطراف سقف ابر ایچیموکوی روزانه) بود که البته برای امروز این محدوده سقف قیمت محسوب می شود.

از این رو پیشنهاد می کنیم که در حول و حوش ۱۰۳٫۲۰ الی ۱۰۳٫۵۰ برای گرفتن سود پوزیشن های خرید از معامله خرید خارج شوید و سفارشات خرید نیز بر روی نرخهای ۱۰۲٫۷۰ و ۱۰۲٫۶۵ الی ۱۰۲٫۴۰ و ۱۰۲٫۳۰ چیده شده اند.

در حرکت صعودی، نفوذ قیمت به بالای سطح ۱۰۳٫۵۰ می تواند ادامه روند صعودی این زوج ارز را به سطوح ۱۰۳٫۶۵ و ۱۰۳٫۷۰ الی ۱۰۴٫۰۰ نوید بخش باشد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو