خبر فوری:  تحلیل قیمت جهانی اونس طلا پس از گزارش آمار اشتغال آمریکا (NFP

امروز اعلام افزایش اشتغال ایالات متحده موجی از فروش اونس طلا را در بازارهای معاملاتی ایجاد نمود که در نتیجه آن، پس از اعلام پرقدرت شاخص اشتغال آمریکا، قیمت جهانی اونس طلا بار دیگر در تلاش برای عبور از سطح مقاومت ۱۳۵۴ ناکام ماند و همانطور که در نمودار زیر می بینید قدرت ماندن در بالای سطح مقاومت ۱۳۵۰ را نداشت و در لحظه نگارش این تحلیل دوباره تا حدود سطح ۱۳۳۱ نزول کرده است.

تعداد فرصتهای شغلی ایجاد شده در ماه فوریه از رقم قبلی ۱۲۹۰۰۰+ به ۱۷۵۰۰۰+ شغل رسید که در مجموع این آمار بالاتر از حد پیش بینی ها ۱۵۰۰۰۰+ بود. این در حالی است که نرخ بیکاری آمریکا در ماه فوریه از ۶٫۶% به ۶٫۷% افزایش یافت که یک پله بالاتر از حد پیش بینی ها می باشد.

در هر صورت با اعلام رقم ۱۷۵۰۰۰+ تعداد اشتغال که بالاتر از حد انتظار ۱۵۰۰۰۰+ بازار بود، بار دیگر فشار بر اونس طلا شروع شد.

از آنجاییکه اکثر معامله گران انتظار داشتند، تعداد اشتغال در ماه فوریه بدلیل سرمای شدید در آمریکا با کاهش بسیار شدید همراه شود، با اعلام این خبر، حرکت اصلاحی و نزولی برای اونس طلا رقم خورد و قیمت هر اونس طلا در مسیر کانال نزولی به زیر سطح ۱۳۳۱ قرار گرفته است.

از نظر تحلیل تکنیکال سطح حمایت اولیه مهم اونس طلا بر روی نرخ ۱۳۲۸ قرار دارد و چنانچه شکسته شود و یک کندل ۲ ساعته زیر آن بسته شود ادامه حرکت نزولی می تواند راه را برای اصلاح و نزول قیمت جهانی اونس طلا تا نرخهای ۱۳۱۹ و ۱۳۱۰ هموار کند که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی در نمودار زیر مشخص است.

در صورت تحقق این روند، احتمال فرود بیشتر تا نرخهای فوق الذکر بوجود خواهد آمد و مقاومت اصلی همچنان بر روی نرخ ۱۳۵۴ قرار دارد و تنها به شرط آنکه این سطح با قدرت شکسته شود می تواند موجب افزایش قیمت شود در غیر این صورت با توجه به رشد اشتغال آمریکا فعلا می بایست منتظر برگشت و اصلاح قیمت باشیم.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی هر اونس طلا

اونس طلا