تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

با انتشار اخبار مثبت اقتصادی در آمریکا، قیمت جهانی اونس طلا برای دومین روز متوالی با کاهش مواجه شد و با ادامه تضعیف عمومی فلزات، حرکت کاهشی آن شدت بیشتری گرفت.

به نظر می رسد، اکنون بانک فدرال رزرو ایالات متحده، دستاویز مناسبی را برای ادامه کاهش خرید اوراق قرضه بدست آورده است، بطوریکه در حال حاضر کمتر کسی را می توان یافت که انتظار داشته باشد، در جلسه آینده شاهد کاهش خرید اوراق قرضه نباشیم.

این درحالی است که بانک فدرال همچنان روند افزایش میزان اشتغال و تورم را با دقت تمام تحت نظر دارد و بهبود آمارهای اشتغال، بانک فدرال رزرو را در نشست روز ۱۹ مارس (هفته آینده) وادار به ادامه کاهش خرید اوراق قرضه خواهد کرد امری که موجب کاهش جذابیت طلا و افت قیمت آن می شود.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید تشکیل دو قله قیمتی نزدیک به هم در اطراف سطح مقاومت ۱۳۵۴ نشانه ای از احتمال پایان روند صعودی و آغاز روند کاهش قیمت اونس طلا محسوب می شود و شکسته شدن سطح ۱۳۲۸ این حرکت را تایید خواهد نمود.

برای امروز چنانچه قیمت اونس طلا بتواند به زیر سطح ۱۳۲۸ برسد می تواند هدف ۱۳۰۷ را مشخص سازد. این پترن بیانگر برگشت حرکت افزایشی قیمت می باشد که از سطح ۱۱۸۴٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۳۱ دسامبر ۲۰۱۳) آغاز شده است و هدف قبلی ۱۳۷۷ تا زمانیکه قیمت در زیر سطح ۱۳۵۴ قرار دارد فعلا مورد توجه ما نیست.

این الگو با شکست خط گردن در اطراف سطح ۱۳۲۸ می تواند زمینه را برای سقوط قیمت به سطح ۱۳۰۷ فراهم آورد. امروز خبر خاصی در بازار منتشر نمی شود و عمده توجه بازار به گزارش روز جمعه اشتغال آمریکا که با ثبت ۱۷۵۰۰۰+ بالاتر از حد پیش بینی ها (۱۵۰۰۰۰+) اعلام شد معطوف خواهد بود.

انتظار داریم با ادامه شرایط ریسک پذیری در بازار، اونس طلا و نقره به حرکت کاهشی خود ادامه دهند. کاهش تقاضای فیزیکی برای خرید طلا و افت تقاضا به خصوص از سوی معامله گران چینی چنانچه سطح ۱۳۲۸ شکسته شود تأثیر زیادی بر ادامه روند کاهش قیمت طلا خواهد داشت.

سطح مقاومت اولیه بر روی نرخ ۱۳۴۱ قرار دارد و پس از آن سطح ۱۳۵۴٫۸۰ (بالاترین سطح روز ۳ مارس) نقش مقاومت را برعهده دارند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر اونس طلا

اونس طلا