تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا چنین به نظر می رسد حرکت اصلاحی که قبلا از سطح ۱۰۰٫۱۳ دلار/بشکه شروع شده کم و بیش تکمیل شده است و برای امروز پیش بینی می کنیم که مجدد قیمت به سوی سطح ۱۰۰٫۱۳ کاهش یابد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این حرکت برگشتی در موج b یعنی دومین موج از حرکت زیگزاگی شکل که از سطح ۱۰۵٫۲۲ (بالاترین سطح روز ۳ مارس) شروع شده قرار گرفته است.

هم اکنون ما در موج نزولی c یعنی سومین موج از این الگو قرار داریم که به سوی کف موج a سطح ۱۰۰٫۱۳ در حال کاهش است. هدف اولیه این کاهش قیمت در سطح ۱۰۱٫۳۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۱۰۵٫۲۲ به ۱۰۰٫۱۳) قرار گرفته است و مقاومت در نرخ ۱۰۳٫۲۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) تشکیل شده است.

نشانه‌هایی که از تحلیل تکنیکال نمودار قیمت نفت توسط اندیکاتورهای تکنیکال به صورت بارز نمایان شده‌اند، حکایت از وجود سد محکم در سطح ۱۰۳٫۲۸ برای جلوگیری از افزایش بیشتر قیمت دارد و برای معاملات امروز قیمت میل به نزول به ترتیب به سطوح ۱۰۱٫۳۳ و ۱۰۰٫۱۳ را از خود نشان می دهد.

بنابراین تا هنگامیکه قیمت در زیر سطح مقاومت ۱۰۳٫۲۸ دلار/بشکه قرار دارد، روند فعلی در موج c همچنان نزولی است که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن در معاملات امروز به سوی سطح ۱۰۷٫۳۷ دلار/بشکه (پایین ترین سطح روز ۶ مارس) کاهش یابد زیرا حرکت اصلاحی و برگشتی قیمت که قبلا از این سطح شروع شده بود تکمیل گردیده است.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که قیمت نفت برنت به محض نزدیک شدن به سطح مقاومت ۱۰۹٫۲۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۱۱۲٫۳۹ – بالاترین سطح روز ۳ مارس –  به ۱۰۷٫۳۷ ) مومنتوم افزایشی خود را از دست داده است و مهمتر از همه اینکه این حرکت برگشتی در سه موج کوچک صورت گرفته است.

به باور ما این سه موج به همراه پنج موج قبلی از کاهش ۱۱۲٫۳۹ خود بیانگر آن است که این حرکت برگشتی کامل شده است و برای امروز می بایست منتظر فرود بیشتر قیمت به سوی سطح ۱۰۷٫۳۷ باشیم. سطح مقاومت مستحکم بر روی نرخ ۱۰۹٫۲۹ قرار دارد که مانع از هر گونه حرکت افزایشی می گردد.

نماگرهای تحلیل تکنیکال نفت برنت نیز سیگنال فروش صادر کرده اند و این نیز دلیل خوبی برای امکان کاهش قیمت به سوی سطح ۱۰۷٫۳۷ دلار/بشکه است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت