تحلیل چشم انداز شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) در هفته جاری 

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش آن را در برابر سبدی از شش ارز اصلی می سنجد پیش بینی می کنیم که این هفته قیمت آن در اطراف سطح ۷۹٫۵۲۸  مورد حمایت قرار گیرد و برای مدتی در بالای این سطح قرار گیرد یا به سوی سطح ۷۹٫۹۵۲ برگردد.

این سطح حمایت همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج نزولی C که از سطح ۸۱٫۳۲۴ (بالاترین سطح روز ۳۱ ژانویه) شروع شده است قرار دارد.

از نظر تحلیل تکنیکال الگوی چکش سایه بزرگی که در روز ۷ مارس تشکیل شده است حاکی از ثبات قیمت در اطراف سطح حمایت ۷۹٫۵۲۸ دارد.

این چکش در واقع یک الگوی بازگشتی صعودی محسوب می شود و با توجه به اینکه در اطراف این سطح حمایت شکل گرفته قابل اطمینان تر به نظر می رسد.

از این رو برای هفته جاری ممکن است برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا شاهد یک حرکت اصلاحی به سوی سطح ۷۹٫۹۵۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) باشیم.

در حرکت نزولی نیز چنانچه قیمت به زیر سطح ۷۹٫۴۳۳ (پایین ترین سطح روز ۷ مارس) نفوذ کند تاییدی در جهت شکست قدرتمند سطح حمایت ۷۹٫۵۲۸ می باشد که می تواند سریعا هدف ۷۹٫۱۰۴ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) را نمایان سازد.

بنابراین سطح حمایت ۷۹٫۵۲۸ هم اکنون به عنوان حمایت جزئی عمل می کند که می تواند در هفته جاری به اصلاح و بازگشت قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا به سوی نزدیکی سطح ۷۹٫۹۵۲ بیانجامد.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار