تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

در طی معاملات امروز به احتمال زیاد قیمت این زوج ارز اندکی در محدوده ۱٫۳۸۶۰ و ۱٫۳۸۵۰ مکث داشته باشد که دلیل آن هم وجود حمایتهای قیمتی مهم در این فاصله است و برای حمایتهای جدی‌ تر از قیمت، نماگرهای تحلیل تکنیکال یورو ، فاصله قیمتی ۱٫۳۸۳۰ تا ۱٫۳۸۲۵ را نشان می دهند.

خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از حرکت افزایشی ۱٫۳۴۷۷ به ۱٫۳۹۱۵ نیز بر روی نرخ ۱٫۳۸۱۱ قرار دارد. برای امروز سفارشات خرید زوج ارز یورو – دلار که معامله گران حرفه ای در سیستم های معاملاتی در نظر گرفته اند به ترتیب در دو مرحله ۱٫۳۸۶۰ و ۱٫۳۸۵۰ بعدی در منطقه ۱٫۳۸۳۰ و ۱٫۳۸۲۵ وجود دارند.

سفارشات فروش نیز در دو مرحله ۱٫۳۹۲۰ و ۱٫۳۹۲۵ و ۱٫۳۹۳۰ بعدی در حوالی ۱٫۳۹۴۰ و ۱٫۳۹۵۰ چیده شده اند. سطح مقاومت مستحکم قیمت بر روی نرخ ۱٫۴۰۰۰ قرار دارد و در میان مدت تنها افزایش قیمت به بالای سطح روانی ۱٫۴۰ می تواند موجب ادامه صعود قیمت تا نرخ ۱٫۴۱۷۲ (بالاترین سطح ۳۱ اکتبر ۲۰۱۱) و در ادامه تا سطح ۱٫۴۲۰۰ (بالاترین سطح روز ۲۸ اکتبر ۲۰۱۱) گردد.

از این رو برای معاملات امروز ورود به پوزیشن های خرید در نرخهای ۱٫۳۸۶۰ – ۱٫۳۸۵۰ الی منطقه ۱٫۳۸۳۰ و ۱٫۳۸۲۵ فرصت مناسبی برای خریداران است. این موضوع نشان می دهد که همچنان تقاضا برای خرید یورو پابرجاست و از این رو، تمرکز می بایست بر ادامه روند افزایشی باشد اما امروز سطح مقاومت نیز بر روی نرخهای ۱٫۳۹۲۰ تا ۱٫۳۹۵۰ قرار دارند که از ادامه حرکت افزایشی جلوگیری خواهد نمود.

در زوج ارز دلار – ین ژاپن بنا به گفته معروف “روند دوست شماست” کماکان به انتظار ادامه حرکت صعودی هستیم و پس از اعلام قوی شاخص اشتغال آمریکا و رشد بازدهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا این حرکت افزایشی شدت بیشتری به خود گرفته است.

 برای معاملات امروز از نحوه چینش سفارشات می توان چنین استنباط کرد که نرخهای محدوده ۱۰۳٫۰۰ و ۱۰۲٫۷۰ الی ۱۰۲٫۶۵ فرصتهای مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید و سطوح نزدیکی ۱۰۳٫۴۰ – ۱۰۳٫۵۰ الی ۱۰۳٫۷۵ موقعیت مناسبی برای فروش هستند.

خط تنکان سن نیز بر روی نرخ ۱۰۲٫۴۸ تشکیل شده است. به باور ما همچنان حرکت افزایشی قیمت به نفع خریداران است اما امروز باید در محدوده نزدیکی مقاومت ۱۰۳٫۴۰ تا ۱۰۳٫۷۵ به انتظار ورود فروشندگان باشیم.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز سفارشات خرید امروز در محدوده ۱۴۲٫۵۰  و ۱۴۲٫۲۰ الی ۱۴۲٫۰۰ با حد سود ۱۴۳٫۵۰ و ۱۴۳٫۶۰ قرار دارند. در زوح ارز دلار آمریکا- فرانک سویس نیز سفارشات خرید امروز در حدود ۰٫۸۷۶۰ و ۰٫۸۷۵۰ سفارشات فروش نیز در محدوده ۰٫۸۸۳۰  و ۰٫۸۸۴۰ الی ۰٫۸۸۶۰ و ۰٫۸۸۷۰ چیده شده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو