تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم اگر قیمت نتواند برای ایستادگی بیشتر در برابر ریزش ، پتانسیل لازم را به بالای سطح مقاومت ۱۰۱٫۷۱ دلار/بشکه کسب کند به سرعت باید به فکر لمس قیمتهای پایین تر در سطح ۹۹٫۷۶ دلار/بشکه باشیم و شکست سطح ۱۰۰٫۷۰ زمینه این حرکت را بوجود خواهد آورد.

همانگونه که در نمودار زیر مشخص است این هدف را قرار گرفتن قیمت در موج کاهشی c تایید کرده است و از هم اکنون می بایست منتظر فرود بیشتر قیمت باشیم.

از نظر تحلیل تکنیکال و بررسی امواج الیوت این سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۱۰۵٫۲۲ (بالاترین سطح روز ۳ مارس) شروع شده است و در نمودار زیر مشخص است که این موج تا سطح حمایت ۱۰۰٫۹۷ (بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) پایین آمده است.

همانطور که می دانیم این موج معمولا از شدت نوسانات زیادی برخوردار است که به احتمال زیاد می تواند در این موج به زیر سطح حمایت ۱۰۰٫۹۷ کاهش یابد. در واقع این سطح حمایت موجب اصلاح جزئی قیمت شده است که حتی نتوانسته است خود را به بالای سطح ۱۰۱٫۷۱ (خط فیبوناجی ۲۳٫۶ درصدی) برساند.

بنابراین به باور ما حمایت بعدی بر روی نرخ ۹۹٫۷۶ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) واقع شده است که در صورت شکست سطح ۱۰۰٫۷۰ می تواند قیمت نفت خام سبک آمریکا را تا حدود ۹۹٫۷۶ و حتی ۹۹٫۰۲ دلار/بشکه پایین بکشاند که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی در نمودار زیر مشخص است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

از نظر شاخص‌ های تحلیل تکنیکال قیمت نفت برنت دریای شمال در ناحیه فروش قرار گرفته است و سیگنال کاهش قیمت به سوی سطح ۱۰۷٫۱۷ دلار/بشکه صادر کرده است و از این رو در معاملات امروز ورود به پوزیشن فروش ریسک کمتری دارد.

این نکته را با استفاده از قرار گرفتن قیمت در موج نزولی قدرتمند C به وضوح می توان ملاحظه نمود. به باور ما این موج نزولی در امتداد روند نزولی قبلی می باشد که از سطح ۱۱۲٫۳۹ (بالاترین سطح روز ۳ مارس) شروع شده است.

بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد که سطح حمایت بر روی نرخ ۱۰۷٫۹۱ ( خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) موقتا مانع از ریزش قیمت در این موج شده است.

با این همه حال به باور ما قیمت نفت برنت در این موج می تواند تا حدود سطح ۱۰۵٫۹۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) پایین بیاید و احتمالا خیلی زیاد در اطراف سطح حمایت ۱۰۷٫۹۱ باقی نمی ماند.

برای امروز چنانچه قیمت به زیر سطح ۱۰۷٫۷۰ برسد تاییدی در جهت شکست سطح ۱۰۷٫۹۱ می باشد که می تواند هدف ۱۰۷٫۱۷ دلار/بشکه را برای قیمت نفت برنت دریای شمال نمایان سازد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی واقع شده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت