تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

نشانه‌هایی که از تحلیل تکنیکال نمودار قیمت این زوج ارز توسط اندیکاتورهای تکنیکال به صورت بارز نمایان شده‌اند که حکایت از وجود دو  حمایتی و سد محکم برای جلوگیری از نزول بیشتر قیمت دارند.

این سطوح حمایت که اتفاقا برای امروز محل چینش سفارشات خرید معامله گران حرفه ای می باشد به ترتیب در سطوح ۱٫۳۸۳۰ (خط میانگین متحرک ۱۰ ساعته) و ۱٫۳۸۲۵ ( بالاترین سطح قبلی سال ۲۰۱۴) قرار دارند.

خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از افزایش ۱٫۳۴۷۷ به ۱٫۳۹۱۵ بر روی نرخ ۱٫۳۸۱۱ تشکیل شده است. از آنجاییکه قیمت یورو قادر به تشکیل روند نزولی مشخص نیست، این امکان وجود دارد که طی هفته شاهد استمرار حرکت قیمت در روندی افزایشی باشیم.

هرچند هنوز روند صعودی پایدار است اما از آنجاییکه قیمت در زیر سطوح مقاومت ۱٫۳۹۲۰ الی ۱٫۳۹۵۰ است، انتظار می رود حرکت اصلاحی تا نزدیکی سطح ۱٫۳۸۳۳ (پایین ترین سطح روز ۶ مارس) ادامه یابد و در حوالی ۱٫۳۸۳۰ – ۱٫۳۸۲۵ سفارشات خرید فعال گردند.

سفارشات فروش امروز نیز به ترتیب در سه مرحله مقاومتهای ۱٫۳۹۲۰ و ۱٫۳۹۲۵ و ۱٫۳۹۳۰ بعدی در ۱٫۳۹۴۰ الی ۱٫۳۹۵۰ قرار دارند.

حال چنانچه قیمت به این حرکت صعودی ادامه دهد خواهد توانست به مقادیر بالاتری در سطوح ۱٫۳۹۲۰ تا ۱٫۳۹۵۰ برسد. صعود چند روز آینده قیمت یورو در مقابل دلار یک سیگنال پررنگ برای ادامه داشتن روند فعلی است که باید به آن دقت نمود.

اما نکته مهم برای افزایش قیمت یورو، وجود چند مقاومت (Resistance) در سطوح ۱٫۳۹۲۰ تا ۱٫۳۹۵۰ در این مسیر است که باعث مکث حرکت افزایشی قیمت این زوج ارز خواهد بود.

در سایر تحولات در زوج ارز دلار- ین ژاپن سفارشات خرید امروز به ترتیب در نقاط ۱۰۳٫۰۰ و ۱۰۲٫۷۰ الی ۱۰۲٫۶۵ سفارشات فروش امروز نیز به ترتیب در ۱۰۳٫۴۰ و ۱۰۳٫۵۰ الی ۱۰۳٫۷۵ چیده شده اند.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز سفارشات خرید امروز در حوالی ۱۴۲٫۸۰ تا ۱۴۲٫۵۰ سفارشات فروش نیز در منطقه نزدیکی ۱۴۳٫۷۰ و ۱۴۳٫۸۰ الی ۱۴۴٫۰۰ وجود دارند.

در زوج ارز دلار آمریکا – فرانک سویس نیز سفارشات خرید امروز همچنان در حول و حوش ۰٫۸۷۶۰ و ۰٫۸۷۵۰ سفارشات فروش امروز در منطقه ۰٫۸۸۳۰ و ۰٫۸۸۴۰ الی منطقه ۰٫۸۸۶۰ و ۰٫۸۸۷۰ قرار دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو