تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

طی معاملات امروز قیمت اونس طلا روند مثبتی داشته است و این معاملات در پنج موج در ادامه افزایش اخیر از سطح ۱۲۳۷٫۹۴ بوده است. شرایط عدم اطمینان از وضعیت اقتصادی آمریکا، هراس از کاهش رشد اقتصادی چین، نزول قیمت نفت و سایر فلزات پایه و سایر کالاها، همه و همه بر شدت افزایش قیمت جهانی اونس طلا افزوده است.

به نظر می رسد موج افزایشی کنونی قیمت در موج ۵ بسیار پر قدرت عمل نموده است و با توجه به بررسی امواج الیوت و نمودار زیر برای امروز هدفی در حدود سطح ۱۳۷۰ را نشانه گرفته است. 

حرکت خنثی قیمت بین ۱۳۵۴٫۸۰ (بالاترین سطح روز ۳ مارس) و ۱۳۲۸٫۸۶ ( پایین ترین قیمت روز دوشنبه) بیشتر شبیه یک الگوی پرچم می باشد که معمولا جز الگوهای ادامه دهنده افزایشی می باشد که افزایش روز گذشته قیمت تاییدی در همین جهت رشد قیمت می باشد.

بررسی امواج الیوت نشان می دهد که این حرکت خنثی در موج ۴ یعنی چهارمین موج از پنج موج آغاز شده از سطح ۱۲۳۷٫۹۴ ( پایین ترین سطح روز ۳۰ ژانویه) شکل گرفته است و در واقع قیمت هم اکنون در موج ۵ قرار گرفته است که در این موج به سوی سطح ۱۳۷۰ در حال افزایش است که این سطح محل برخورد قیمت با خط روند ضلع بالایی کانال افزایشی در نمودار زیر می باشد.

در صورت ثبیت قیمت جهانی در بالای سطح مقاومت ۱۳۵۵ اونس طلا همچنان سطوح قیمت خود را حفظ خواهد نمود و به نظر می رسد، تمایل به سرمایه گذاری با اونس طلا همچنان از اولویت های معامله گران است و اونس طلا همچنان فلز برتر بازار با هدف ۱۳۷۰ باقی خواهد ماند.

بنابراین با توجه به افزایش تنشهای منطقه ای و تشدید دوباره بحران در اوکراین ما از هم اکنون روند افزایشی را برای اونس طلا ادامه دار پیش بینی می کنیم و همین یک موتور محرک کافی است تا روند حرکت بازار نیز تحت شعاع قرار گیرد و این بار خریداران اونس طلا در موج ۵ با هدف ۱۳۷۰ وارد صحنه خواهند شد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر اونس طلا

اونس طلا