تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن تا سطح ۹۷٫۸۲ دلار/بشکه کاهش یابد که این هدف را همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید قرار گرفتن قیمت در موج نزولی c – 3 تایید کرده است.

از نظر تحلیل تکنیکال به باور ما این سومین موج از موج نزولی بزرگتر c می باشد که از سطح ۱۰۲٫۹۱ (بالاترین سطح روز ۷ مارس) شروع شده است.

بررسی سطوح فیبوناچی از این موج نزولی c نشان می دهد که قیمت به زیر سطح حمایت ۹۹٫۷۶ کاهش یافته است و حمایت بعدی بر روی نرخ ۹۹٫۰۲ قرار گرفته است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی واقع شده است و همانطور که دیروز گفته شد با توجه به اینکه این موج از نوسانات نزولی شدیدی برخوردار است مطمئنا سطح ۹۹٫۰۲ نیز شکسته خواهد شد.

اگر از دیدگاه امواج الیوت به نمودار توجه کنیم و به بررسی روند قیمت آن بپردازیم، قیمت اکنون در موج نزولی قرار دارد و روند قیمتی نفت در حال کاهش قیمت به زیر سطح ۹۹٫۰۲ می باشد که اگر شکسته شود می بایست منتظر کاهش قیمت به ترتیب تا سطوح ۹۷٫۸۲ و ۹۶٫۶۲ باشیم.

از دیگر عوامل سقوط اخیر قیمت نفت می توان به کاهش تقاضا از سوی آمریکا و چین اشاره کرد که با افزایش نگرانی ها از کاهش رشد اقتصادی چین، قیمت نفت را تحت فشارهای نزولی قرار داده است.

با توجه به دلایل ذکر شده بالا در تحلیل تکنیکال قیمت نفت خام سبک آمریکا، احتمال ریزش قیمت همچنان وجود دارد و در صورت وقوع این اتفاق می توان به کاهش تا سطح ۹۷٫۸۲ دلار/بشکه امیدوار بود که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن امروز از سطح حمایت ۱۰۷٫۹۱ دلار/بشکه عبور کند و تا سطح ۱۰۷٫۱۷ سقوط کند که این هدف را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که قیمت نفت برنت در موج نزولی C در حال ریزش است که این موج سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۱۱۲٫۳۹ (بالاترین قیمت روز ۳ مارس) شروع شده است.

این موج هنوز تکمیل نشده است و به باور ما حتی ممکن است قیمت را در این موج تا سطح ۱۰۴٫۰۷ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) پایین بکشاند.

همانطور که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی بر روی نرخ ۱۰۷٫۹۱ موقتا موجب اصلاح قیمت گردیده است که از نظر ما این موج اصلاحی کامل شده است .

در حرکت صعودی تنها به شرط نفوذ قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۰۹٫۰۹ ( نقطه احتمالی شروع موج نزولی C) می تواند موجب استمرار روند اصلاحی آغاز شده قیمت از سطح ۱۰۷٫۳۷ ( پایین ترین سطح روز ۶ مارس) گردد.

بدین ترتیب با توجه به موج نزولی فعلی قیمت و آن چیزی که در نمودار زیر مشخص است، باید منتظر کاهش قیمت نفت برنت به سوی سطح ۱۰۷٫۱۷ دلار/بشکه باشیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت