تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

با رسم سطوح فیبوناچی بر نمودار قیمت نفت خام سبک آمریکا می توان مشاهده کرد که قیمت در ریزش حال حاضر خود نتوانسته با قدرت سطح فیبوناچی ۱۰۰ درصدی یعنی نرخ ۹۷٫۸۲ دلار/بشکه را بشکند .

همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت در برخورد با این سطح عکس العمل از خود نشان داده است و نتیجه آن را در ایجاد کندل صعودی امروز می توان اصلاح و برگشت قیمت به سوی سطح ۹۹٫۰۲ را مشاهده کرد زیرا سطح ۹۷٫۸۲ مورد حمایت واقع شده است.

این سطح حمایت همانطور که در نمودار زیر دیده می شود بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج نزولی c می باشد که از سطح ۱۰۲٫۹۱ (بالاترین سطح روز ۷ مارس) شروع شده است.

با توجه به اینکه سطوح فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی نتوانستند مانع از ریزش قیمت گردند این سطح حمایت ۹۷٫۸۲ ممکن است که امروز مقداری به برگشت و اصلاح قیمت به سوی سطح ۹۹٫۰۲ بیانجامد.

در حرکت نزولی تنها به شرط نفوذ قیمت به زیر سطح ۹۷٫۵۵ (پایین ترین قیمت روز گذشته) تاییدی در جهت تدام سیر نزولی آغاز شده قیمت به سوی سطح ۹۶٫۶۲ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) می باشد که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید.

بنابراین با استناد به دلایل ذکر شده میتوان برای قیمت نفت خام سبک آمریکا در معاملات امروز ایجاد یک باند حمایتی و موقتا توقف در نزول بیشتر در اطراف سطح حمایت ۹۷٫۸۲ را پیش بینی نمود که این می تواند به اصلاح قیمت به سوی سطح ۹۹٫۰۲ دلار/بشکه کمک کند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن سیگنال امروز اندکی مبهم و نامشخص است زیرا دوباره قیمت نتوانسته است که به زیر سطح حمایت ۱۰۷٫۹۱ دلار/بشکه کاهش یابد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی C می باشد و تا زمانیکه قیمت در بالای این سطح قرار دارد احتمال استمرار کاهش قیمت در موج نزولی C تایید نخواهد شد.

در همین حال قبل از اینکه قیمت به بالای سطح ۱۰۸٫۷۰ برسد تا حدودی فرض این تحلیل برای گسترش موج قبلی B که از سطح ۱۰۷٫۳۷ (پایین ترین قیمت روز ۶ مارس) آغاز شده است تا حدودی بی اساس و بی پایه به نظر می رسد.

در حال حاضر اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال و مدل کندلهای اخیر قیمت و سطوح فیبوناچی، فعلا ورود به پوزیشن فروش نفت برنت را تایید نمیکنند و در صورت ادامه روند ریزشی قیمت باید منتظر رسیدن قیمت به نقاط پائین‌تر ۱۰۷٫۶۱ باشیم.

بنابراین در حرکت نزولی شکست قاطعانه سطح حمایت ۱۰۷٫۹۱ تنها زمانی تایید خواهد شد که قیمت به زیر سطح ۱۰۷٫۶۱ (پایین ترین قیمت روز گذشته) کاهش یابد که آن وقت می تواند هدفهای ۱۰۷٫۱۷ و سپس ۱۰۵٫۹۹ دلار/بشکه را نشانه بگیرد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت