تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

طی چند روز اخیر در معاملات این زوج ارز همواره در یک باند محدود قیمتی در نوسان بوده که این باند کرانه‌های ۱٫۳۸۳۰ و ۱٫۳۹۱۵ را به عنوان ساپورت و رزیستنس برای خود ثبت نموده است.

با نگاهی به اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال یورو و بررسی رفتار آنها می توان دریافت فعلا قیمت در حوالی ناحیه مقاومت قرار دارد و در صورت شکست سطوح رزیستنس انگیزه ‌ای قوی برای صعود دارد.

هم اکنون قیمت این زوج ارز در حال نفوذ به مناطق بالاتر دو مقاومت مهم خود یعنی سطوح ۱٫۳۹۱۵ و ۱٫۳۹۲۰ میباشد که در صورت ادامه خروج رو به بالا، به احتمال زیاد بتواند از کانال خنثی خود خارج شده و به تقویت بیشتر ادامه دهد.

به باور ما یورو برای ادامه افزایش قیمت احتیاج به تجدید قوا دارد و قیمت آن فعلا در پشت سطح ۱٫۳۹۱۵ (بالاترین سطح سال ۲۰۱۴) قرار گرفته است.

با تحلیل و بررسی موج اخیر نمودار یورو، می توان گفت ایستگاه بعدی و احتمالی قیمت در حوالی ۱٫۳۹۲۰ و ۱٫۳۹۳۰ الی ۱٫۳۹۴۰ و ۱٫۳۹۵۰ می باشد و امروز در سطح ۱٫۴۰۰۰ مقداری از پوزیشن های فروش دیده می شوند و در سطوح ۱٫۳۹۰۰ و ۱٫۳۸۶۰ ، ۱٫۳۸۵۰ و ۱٫۳۸۴۰ و ۱٫۳۸۳۰ الی ۱٫۳۸۲۵ سفارشات خرید چیده شده اند.

برای امروز تنها نفوذ قیمت به زیر ۱٫۳۸۲۵ یا افزایش قیمت به بالای ۱٫۴۰۰۰ می تواند منجر به تغییر و تجدید نظر در پوزیشن های خرید و فروش یورو گردد زیرا اگر قیمت به بالای سطح ۱٫۴۰۰۰ صعود کند، می بایست در انتظار رسیدن به هدف ۱٫۴۱۰۰ و ۱٫۴۱۷۲ (بالاترین سطح روز ۳۱ اکتبر ۲۰۱۱) بود.

در سایر تحولات، بازار جهانی ارز همواره به انتظار وقوع رویدادهای خبری است و اکنون به نظر می رسد موضوع نگرانی ها از کاهش رشد اقتصادی چین و کسری تراز تجاری این کشور در ماه فوریه به یکی از خبرسازترین رویدادهای بازار تبدیل شده است و همین موضوع به سقوط بازارهای سهام و افزایش جریان ریسک گریزی منجر شده است که در این شرایط به تقویت ارزهای مطمئن نظیر ین ژاپن و فرانک سویس می انجامد.  

در زوج ارز دلار- ین ژاپن نیز انتظار می رود امروز فرصتهایی برای ورود به پوزیشن خرید در محدوده نرخهای نزدیک به سطوح ۱۰۲٫۴۰ و ۱۰۲٫۳۰ ایجاد شود و فرصتهایی برای فروش در سطوح مقاومت ۱۰۳٫۰۰  ایجاد گردد.

در زوج یورو – ین ژاپن امروز هرگونه حرکت نزولی و اصلاحی به منطقه ۱۴۲٫۵۰ و ۱۴۲٫۲۰، فرصتهای مناسبی را برای ورود مجدد خریداران فراهم خواهد کرد. سفارشات فروش نیز در حوالی ۱۴۳٫۴۰ و ۱۴۳٫۵۰ وجود دارند.

لازم به ذکر است که امروز، اخبار و رویدادهای متعددی در بازار منتشر خواهد شد که مهمترین آن، اعلام میزان خرده فروشی (پیش بینی ۰٫۳%+) و مدعیان اولیه درخواست بیمه بیکاری هفتگی آمریکا (پیش بینی ۳۳۴۰۰۰) می باشد.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو