تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

حرکت افزایشی قیمت جهانی اونس طلا بدون وقفه همچنان ادامه دارد و قیمت از روز گذشته و از نرخ ۱۳۵۴ تا سطح ۱۳۷۴ نیز بالا آمده است که بالاترین سطح در طی ۶ ماهه گذشته محسوب می شود.

عواملی چون تشدید تنش در روابط غرب و روسیه بر سر اوکراین، نگرانی ها از کاهش رشد اقتصادی چین و اقدام صندوق های بزرگ سرمایه گذاری برای خرید طلا از دلایل اصلی تقویت قیمت جهانی اونس طلا می باشند که همچنان پایدار هستند و به احتمال قویتر قیمت باید مدتی را در محدوده اطراف سطوح مقاومت خود سپری کند تا مستعد افزایش دوباره گردد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است امروز قیمت جهانی اونس طلا در سطوح ۱۳۷۵ و ۱۳۷۷ با مقاوتهای مهمی برخورد خواهد کرد که برای صعود دوباره باید این مقاومتها را پشت سر بگذارد.

قیمتهای ۱۳۷۵ و ۱۳۷۷ به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از کاهش ۱۴۳۳٫۳۱ به ۱۱۸۴٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۳۱ دسامبر ۲۰۱۳) و خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C قرار گرفته اند که گذشتن از این سطوح برای قیمت اونس طلا واقعا انرژی بالائی را می طلبد.

بر طبق اطلاعات نمودار و با توجه به رفتار اخیر قیمت در اطراف سطح مقاومت ۱۳۴۱ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی)، محدوده ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۷ برای صعود قیمت، دشوارترین ناحیه مقاومتی قیمت می باشد که اگر شکسته شود می بایست در انتظار صعود قیمت به کانال ۱۴۰۰ و سپس ۱۴۳۳٫۳۱ (بالاترین سطح روز ۲۸ اوت ۲۰۱۳) باشیم. 

بررسی نمودار پایین فعلا قیمت را در حال تشکیل یک منطقه مقاومت مهم ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۷ نشان می دهد و بدین ترتیب در اطراف این منطقه ورود به خرید باید با تامل فراوان انجام شود.

معامله‌گران شایسته است در سطوح ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۷ رفتار قیمت را به دقت زیر نظر داشته باشند و تنها زمانی می توان از شکست این منطقه اطمینان پیدا کرد که قیمت بتواند خود را به بالای سطح ۱۳۸۷ برساند که آن وقت همانطور که در بالا اشاره هدف ۱۴۳۳ را نشانه خواهد گرفت در غیر این صورت از نزدیکی سطوح مقاومت ۱۳۷۵ و ۱۳۷۷ مقداری اصلاح و برگشت می کند.

بنابراین با توجه به قرار گرفتن مقاومتهای ۱۳۷۵ و ۱۳۷۷ فعلا نسبت به استمرار حرکت صعودی چندان مطمئن نیستیم مگر آنکه قیمت به بالای ۱۳۸۷ برسد .

از این رو، می بایست در همین سطوح نزدیکی ۱۳۷۵ و ۱۳۷۷ برای تسویه پوزیشن خرید اقدام کرد تا اینکه برای تثبیت حرکت صعودی دوباره، می باید منطقه مقاومت ۱۳۷۵ و ۱۳۷۷ با قدرت شکسته شود و قیمت در بالای ۱۳۸۷ تثبیت گردد و تنها در این شرایط است که می توان از ادامه حرکت صعودی به سوی سطح ۱۴۳۳ اطمینان حاصل کرد.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا