تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

قیمت جهانی اونس طلا همچنان پشت سد مقاومت ۱۳۷۵ و ۱۳۷۷ قرار دارد و هنوز پس از چندین بار لمس این منطقه مقاومت معتبر است. برای صعود دوباره قیمت اونس طلا، هنوز مقاومت‌هایی در ۱۳۷۵ و ۱۳۷۷ وجود دارند که باید منتظر باشیم و عکس‌العمل قیمت را در این نقاط ببینیم.

چنانچه قیمت از این دو مانع بگذرد و یک کندل روزانه بالای سطح ۱۳۸۷ بسته شود خواهد توانست به قله‌های قبلی خود یعنی سطح ۱۴۳۳ (بالاترین سطح روز ۲۸ اوت) برسد اما پیش‌ بینی می شود گذر از این مقاومتها برای اونس طلا با مشکلاتی همراه باشد و قیمت به انرژی قابل توجهی برای گذر از منطقه ۱۳۷۵ و ۱۳۷۷ احتیاج دارد.

این منطقه مقاومت همانطور که دیروز گفته شد بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱۴۳۳٫۳۱ به ۱۱۸۴٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۳۱ دسامبر ۲۰۱۳) و خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج صعودی C می باشد که از سطح ۱۱۸۴٫۵۰ شروع شده است.

از این رو چنانچه قیمت بتواند بالای سطح ۱۳۸۷ خود را برساند می تواند به هدف ۱۴۳۳ افزایش یابد. این در حالی است که سطح حمایت امروز در نرخ ۱۳۶۴ قرار دارد و در صورت شکسته شدن آن به سطوح ۱۳۵۴ و ۱۳۴۱ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) اصلاح خواهد بود.  

همانطور که در نمودار زیر به وضوح مشخص است دو نقطه نزدیک به هم ۱۳۷۵ و ۱۳۷۷ سطوح بسیار مهم و حیاتی هستند که می توانند پیوتهای با اهمیتی برای اونس طلا باشند از این رو می بایست با احتیاط بیشتری عمل کرد زیرا اگر این سطوح مقاومت شکسته شوند و قیمت به بالای ۱۳۸۷ برسد فرصت مناسبی برای ادامه حرکت صعودی به سوی ۱۴۳۳ خواهد بود در غیر این صورت اگر به زیر ۱۳۶۴ برسد فضا برای یک حرکت اصلاحی به ۱۳۵۴ و ۱۳۴۱ بوجود می آورد.

بنابراین سطوح مقاومت و رزیستنس ۱۳۷۵ و ۱۳۷۷ از آنجاییکه بر روی دو خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی قرار دارند از اهمیت خاصی برخوردار است که فعلا مانع از استمرار حرکت افزایشی شده است.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا