تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن مجدد سطح حمایت ۹۷٫۸۲ دلار/بشکه را لمس کند و چنانچه این سطح شکسته شود می تواند تا حدود ۹۶٫۶۲ سقوط کند.

این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج نزولی c قرار گرفته است که از سطح ۱۰۲٫۹۱ (بالاترین سطح روز ۷ مارس) شکل گرفته است.

به باور ما همانند برگشت و اصلاح قبلی قیمت که از سطح ۱۰۰٫۸۵ (پایین ترین سطح روز ۱۰ مارس) شاهد بودیم، این حرکت اصلاحی که در برخورد به سطح ۹۷٫۸۲ بوجود آمده تکمیل شده است و از هم اکنون می بایست منتظر فرود بیشتر قیمت باشیم.

برای اینکه از کاهش قیمت به زیر سطح ۹۷٫۸۲ مطمئن شویم می بایست قیمت حتما به زیر سطح ۹۷٫۵۵ ( پایین ترین سطح روز ۱۲ مارس) کاهش یابد که در این صورت می تواند هدف ۹۶٫۶۲ را مشخص سازد.

برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی محدود به سطح مقاومت ۹۹٫۰۲ خواهد بود. با در نظر گرفتن احتمال بروز این اتفاق در قیمت نفت خام و امکان کاهش قیمت در مسیر کاهش خود در موج c یا موج c- 5 به سمت نقاط پائین‌تر در سطح ۹۶٫۶۲ دلار/بشکه حرکت خواهد نمود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت به حرکت اصلاحی ضعیف و جزئی خود در زیر سطح مقاومت ۱۰۷٫۹۱ دلار/بشکه خاتمه دهد و در سراشیبی سقوط به سوی سطح ۱۰۵٫۹۹ کاهش یابد.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید این حرکت اصلاحی در برخورد به سطح حمایت ۱۰۷٫۱۷ ( خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) از موج نزولی C رخ داده است و مقاومت نیز بر روی سطح ۲۳٫۶ درصدی قرار دارد.

به باور ما قیمت نفت برنت در  این موج قادر خواهد بود تا سطح ۱۰۵٫۹۹ یعنی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی کاهش یابد البته برای تایید این سناریوی کاهشی می بایست قیمت حتما به زیر سطح ۱۰۶٫۹۸ (پایین ترین سطح روز ۱۳ مارس ۱۰۶٫۹۸) کاهش یابد. 

از آنجاییکه همه بر ادامه حرکت نزولی نفت برنت متفق القول هستند، می بایست در انتظار حرکت کاهشی به سوی سطح ۱۰۵٫۹۹ دلار/بشکه نیز باشیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت