تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

با توجه به عدم توانایی قیمت در تثبیت بالای سطح ۱٫۳۹۷۰ و ۱٫۴۰۰۰ اشاره اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال زوج ارز یورو – دلار، بیشتر بر مکث روند افزایشی قیمت در ناحیه مقاومتی ۱٫۳۹۷۰ و ۱٫۴۰۰۰ و یا ریزش به سمت اهداف پائین‌تر یعنی به سوی سطح ۱٫۳۷۰۰ است.

در نمودار زیر مشاهده می فرمائید که در حرکت صعودی، قیمت نتوانسته تا نرخ ۱٫۴۰۰۰ پیشروی داشته باشد. اندیکاتورهای روزانه نشان می دهند که قیمت در محدوده اشباع خرید قرار دارد و در نمودار قیمت نیز الگوی شمعی نزولی دیده می شود. برای امروز سفارشات فروش یورو به ترتیب در سطوح مقاومت ۱٫۳۹۲۰  ،۱٫۳۹۵۰ و ۱٫۳۹۷۰ الی ۱٫۴۰۰۰ دیده می شوند.

سفارشات خرید امروز در سیستم معاملاتی معامله گران حرفه ای نیز در منطقه نزدیکی ۱٫۳۸۳۰ – ۱٫۳۸۲۵ و بعدی در حوالی ۱٫۳۸۱۰ تا ۱٫۳۸۰۰ چیده شده اند.

نکته مهم و حایز اهمیت در تحلیل تکنیکال یورو ورود قیمت به محدوده بین دو سطح  ۱٫۳۸۳۰ و ۱٫۳۸۲۵ (خط میانگین متحرک ۱۰ روزه) می باشد که این دو قیمت می توانند یک باند حمایتی برای قیمت به حساب آیند .

از این رو اگر شکسته شوند و کندل هفتگی در پایین این منطقه بسته شود ، یک نشانه خوب برای احتمال پایان افزایش و شروع روند کاهشی به ترتیب به سوی ۱٫۳۷۸۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) و ۱٫۳۷۲۱ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می باشد که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

در سایر تحولات در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن سفارشات خرید امروز در حوالی چندین سطوح ۱۰۱٫۵۰ ، ۱۰۱٫۳۵  ، ۱۰۱٫۳۰ و ۱۰۱٫۲۰ الی ۱۰۱٫۱۵ سفارشات فروش نیز در منطقه نزدیکی ۱۰۲٫۲۰ ، ۱۰۲٫۴۰ و ۱۰۲٫۵۰ و ۱۰۲٫۸۰ الی ۱۰۳٫۰۰ چیده شده اند.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن از سفارشات امروز می توان چنین استنباط کرد که سفارشات خرید در منطقه نزدیکی ۱۴۰٫۵۰ و سفارشات فروش در منطقه نزدیکی ۱۴۱٫۳۰ و ۱۴۱٫۵۰ وجود دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو