تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده 

EurUsd: با سقوط روز گذشته یورو از نزدیکی سطح ۱٫۳۰۰۰، روند نزولی ادامه دارد. در روند نزولی فعلی، با شکسته شدن سطح حمایت ۱٫۲۷۹۵ حرکت شدت بیشتری خواهد گرفت برای امروز سفارشهای فروش یورو در نزدیکی منطقه ۱٫۲۹۵۰ قرار دارند و بعدی در منطقه نزدیکی ۱٫۳۰۰۰ چیده شده اند که عبور از این محدوده با سختی صورت خواهد گرفت.

میزان سفارشهای فروش الکترونیکی یورو نیز هر روز در حال بالا رفتن است و احتمالا فعلا قیمت یورو زیر منطقه ۱٫۲۹۰۰ باقی می ماند، چون میزان سفارشهای فروش در بالای این منطقه زیاد می شوند. اتفاقا برای امروز سفارشهای فروش جدید هم عمدتا بین ۱٫۲۹۵۰ تا ۱.۳۰۰۰ چیده شده اند بنابراین احتمالا این برگشت به سوی بالای ۱٫۲۹۱۰ باید اتفاق بیفتد تا سفارشهای فروش انجام پذیرند.

در نمودار زیر مشخص است که تثبیت قیمت و ادامه حرکت در زیر خط میانگین متحرک ۵۰ و ۲۰۰ روزه ، تاییدی بر شروع روند نزولی یورو است و می تواند راه را برای رسیدن قیمت به نرخ ۱٫۲۸۱۰ و ۱٫۲۸۰۰ هموار کند و برای امروز نیز پیشنهاد می شود در محدوده نزدیکی همین منطقه نسبت به تسویه معاملات فروش یورو اقدام شود و چنانچه یورو قادر به عبور از آن باشد، احتمال کاهش تا نرخ ۱٫۲۷۴۰ (پایین ترین سطح روز ۴ آوریل ) وجود دارد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو 

USDJPY: برای امروز تا آنجا که متوجه شده ام بیشتر سفارشهای فروش این زوج ارز در محدوده ۱۰۲٫۲۰ و ۱۰۲٫۳۰ الی ۱۰۲٫۵۰ قرار دارند و امروز این طور به نظر می رسد که با تضعیف بازارهای سهام جهانی و افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در ارزهای امن و دارایی های مطمئن، ین ژاپن رو به تقویت است . سطح مقاومت مستحکم این زوج ارز بر روی الگوی سقف دو قلویی که در منطقه ۱۰۳٫۵۰ الی ۱۰۳٫۷۰ تشکیل شده بود ، قرار گرفته است.

این سفارشهای که اعلام می شود در سیستم تریدرهای بین المللی در بازارهای جهانی هستند و دقیقا مثل سیستم کارگزاران بازار سرمایه قرار دارد و می بینند که عمده سفارشها در چه نقطه ایی قرار دارند. از نوع چیدمان سفارشهای فروش نیز می توان اینطور استنباط کرد که فروشندگان در دو مرحله ۱۰۱٫۸۰ و ۱۰۲٫۰۰ و سپس در منطقه ۱۰۲٫۲۰ الی ۱۰۲٫۵۰ تمایل به ورود به پوزیشن های فروش با حد سود ۱۰۰٫۸۰ و سپس ۱۰۰ دارند.

 برای بازگشت روند صعودی، لازم است قیمت به بالای سطح ۱۰۳٫۷۴ بازگردد در غیر این صورت با توجه به سفارشات فروش اشاره شده راه برای امتداد سقوط تا نرخهای پایین ۱۰۱٫۰۰ هموار خواهد شد.

لازم به ذکر است که برای امروز سفارشات فروش زوج EurJpy  نیز در منطقه حدود ۱۳۱٫۵۰ تا ۱۳۱٫۶۰ چیده شده است و با توجه به سیر نزولی بازارهای سهام احتمال کاهش قیمت به سوی سطح حمایت ۱۳۰٫۰۰ وجود دارد.

در زوج GbpJpy نیز منطقه مقاومت بر روی ۱۵۵٫۰۰ تا ۱۵۵٫۵۰ تشکیل شده است و فعلا از حرکت صعودی کاسته شده است. از نوع سفارشهای داخل سیستم مشخص است که مقاومت قوی در بالای منطقه ۱۵۵ وجود دارد و  انتظار می رود، تا زمانی که زوج دلار آمریکا – ین ژاپن حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت زوج پوند به ین  در نوسانات خنثی بین ۱۵۱ و ۱۵۵ قرار داشته باشد. در حرکت نزولی سطوح حمایت در منطقه ۱۵۱٫۰۰ تا ۱۵۰٫۵۰ تشکیل داده است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا به ین ژاپن

ین

 

GbpUsd : روند فعلی، نشان دهنده شتاب حرکت در امتداد حرکت کاهشی است و هدف نزول قیمت تا سطح ۱٫۴۹۱۵ ( پایین ترین سطح روز ۱۴ مارس ) است که البته به منظور رسیدن به این سطح می بایست حتما سطح حمایت ۱٫۵۰۱۵ ( سطح فیب ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۴۸۳۲ به ۱٫۵۶۰۷ ) کاملا شکسته شود.

بسته شدن قیمت پوند در زیر خطوط میانگین متحرک ۱۰ و ۳۰ روزه گذشته تاییدی برای امتداد حرکت نزولی خواهد بود. سطح مقاومت نیز در نرخ ۱٫۵۱۲۸ و سپس ۱٫۵۱۷۵ ( خط میانگین متحرک ۵۰ روزه ) تشکیل شده است و تا زمانیکه زیر این منطقه قرار دارد ، روند کاهشی فعلی نشان دهنده وجود پتانسیل و مومنتوم لازم برای استمرار حرکت کاهشی است .

در چارت پایین مشخص است که عدم توانایی در تثبیت بالای سطح ۱٫۵۱۲۸ و خطوط میانگین متحرک ۱۰ و ۳۰ روزه  می تواند راه را برای شروع سقوط مجدد به ترتیب تا نرخ ۱٫۵۰۱۵ و  ۱٫۴۹۶۵ ( پایین ترین سطح روز ۷ مارس ) و  ۱٫۴۹۱۵ بعد از آن سطح ۱٫۴۸۹۲ ( پایین ترین سطح روز ۱۳ مارس ) و هدف بعدی ۱٫۴۸۳۲ هموار کند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند