تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

به نظر میرسد قیمت این زوج ارز در حال فاصله گرفتن از سقف ۱٫۳۹۶۷ (بالاترین سطح روز ۱۳ مارس) است و پتانسیل کاهشی خوبی در قیمت آن ایجاد شده است که ممکن است قیمت را به نقاط پایین تری هدایت نماید.

سفارشات فروش امروز به ترتیب در دو مرحله ۱٫۳۹۲۰ و ۱٫۳۹۵۰ بعدی در ۱٫۳۹۷۰ الی سد مستحکم و قوی ۱٫۴۰۰۰ چیده شده اند. در حرکت نزولی نیز، فرصتهایی برای خرید در سطوح ۱٫۳۸۷۵ و ۱٫۳۸۷۰ یا پس از آن ۱٫۳۸۶۰ و ۱٫۳۸۵۰ ایجاد می گردد.

به باور ما با توجه به اینکه سطح ۱٫۴۰۰۰ مقاومت مستحکم صعودی است و با توجه به قرار گرفتن سفارشات فروش در بالای سطح ۱٫۳۹۲۰ اکنون فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن های فروش و انتظار برای رسیدن قیمت به نرخهای پایین یعنی سطوح ۱٫۳۸۷۵ و ۱٫۳۸۷۰ الی ۱٫۳۸۶۰ و ۱٫۳۸۵۰ (اطراف خط میانگین متحرک ۱۰ روزه) است.

در حال حاضر، حرکت در روندی خنثی ۱٫۳۸۲۵ و ۱٫۳۹۷۵ قرار دارد و از این رو، تا زمان شروع یک حرکت مشخص، می بایست به انتظار ماند.

بنابراین خریداران می بایست توجه داشته باشند که این حرکت صعودی در سطوح ۱٫۳۹۲۰ و ۱٫۳۹۵۰ و ۱٫۳۹۷۰ الی ۱٫۴۰۰۰ با مانع بسیار محکمی مواجه است و امروز احتمالاً فرصتهایی برای فروش در این سطوح با هدفهای ۱٫۳۸۷۵ و ۱٫۳۸۷۰ الی ۱٫۳۸۶۰ و ۱٫۳۸۵۰ بوجود آید.

در زوج  ارز دلار- ین ژاپن نیز سفارشات خرید امروز در منطقه ۱۰۱٫۳۵ ، ۱۰۱٫۳۰ و ۱۰۱٫۲۰ الی ۱۰۱٫۱۵ سفارشهای فروش نیز در منطقه نزدیکی ۱۰۱٫۸۵ و ۱۰۲٫۰۰ چیده شده اند.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز امروز در حرکت نزولی، حوالی سطح حمایت ۱۴۰٫۵۰ فرصتی برای ورود مجدد به پوزیشن خرید و منطقه نزدیکی ۱۴۱٫۸۰ و ۱۴۲٫۰۰ الی ۱۴۲٫۲۰ فرصت مناسبی برای فروش است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو