تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

با کمتر شدن نگرانی ها از بحران اوکراین و تنش در شبه جزیره کریمه ، بازارهای سهام تقویت شدند و این موضوع، معامله گران را به فروش اونس طلا ترغیب کرد.

همانطور که می دانیم ادامه روند صعودی قیمت طلا که از ابتدای سال ۲۰۱۴ تاکنون آغاز شده بستگی زیادی به تحولات اوکراین و تنش در روابط روسیه با غرب داشته و طبیعی است که با فروکش کردن این نگرانی ها فعلا نباید انتظار افزایش اونس طلا را داشته باشیم.

از این رو کاهش تنش در بحران اوکراین ، طلا را نزولی می کند مخصوصا با توجه به اینکه قرار است فردا نیز جلسه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) برگزار شود که انتظار می رود ۱۰ میلیار دلار دیگر از محرکهای اقتصادی کم شود.

با توجه به کاهش نگرانی ها از بحران اوکراین و تقویت شاخص های سهام در وال استریت، این امکان وجود دارد که امروز شاهد کاهش قیمت جهانی اونس طلا باشیم و قیمت مقداری به سطوح پایین برگردد.

برای قیمت جهانی اونس طلا همانطور که در نمودار زیر مشخص است پیش بینی می کنیم که با کاهش تنش در شبه جزیره کریمه و عدم توانایی قیمت در تثبیت بالای منطقه مقاومت ۱۳۷۵ – ۱۳۷۷ قیمت آن به ترتیب به سطوح ۱۳۵۰ و ۱۳۴۱ اصلاح کند.

این منطقه مقاومت به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از نزول ۱۴۳۳٫۳۱ به ۱۱۸۴٫۵۰ (پایین ترین قیمت روز ۳۱ دسامبر ۲۰۱۳) و دیگری بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C تشکیل شده اند که اونس طلا موفق به تثبیت روزانه بالای این منطقه نشد و کاهش سریع روز گذشته قیمت به زیر سطح ۱۳۷۴ خود بیانگر شکست ناموفق این منطقه مقاومت می باشد.

حمایت اولیه قیمت بر روی ۱۳۵۰ و پس از آن ۱۳۴۱ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) قرار دارد و در صورت شکسته شدن سطح ۱۳۴۱ حرکت اصلاحی و نزولی بیشتر تایید خواهد شد که در نتیجه، زمینه برای سقوط حتی تا نرخ ۱۳۱۱ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) فراهم می شود که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا