تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن تا منطقه نزدیکی ۹۶٫۶۲ و ۹۵٫۸۸ دلار/بشکه کاهش یابد زیرا چنین به نظر می رسد که موج نزولی قبلی که از سطح ۱۰۵٫۲۲ (بالاترین سطح روز ۳ مارس) آغاز گردیده مجدد از سرگرفته شده است.

این موج نزولی  پس از آنکه دیروز به سطح ۹۷٫۳۷ کاهش یافت تایید شده زیرا این سطح پایین تر از کف قبلی قیمت یعنی سطح ۹۷٫۵۵ ( پایین ترین سطح روز ۱۲ مارس) می باشد.

از نظر تحلیل تکنیکال و بررسی امواج الیوت ، به باور ما موج نزولی a  یا e  ممکن است که حرکت نزولی اخیر قیمت از سطح ۹۹٫۳۹ (بالاترین سطح روز دوشنبه) را در کنترل خود داشته باشد.

براساس تحلیل سطوح فیبوناچی پروجکشن، هر دوی این موج می توانند قیمت را تا حدود سطوح ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۳۸٫۲ درصدی پایین بکشانند که در نمودار زیر مشخص گردیده است.

ما از هم اکنون روند نزولی را برای نفت خام سبک آمریکا ادامه دار پیش بینی می کنیم و تا هنگامیکه قیمت در زیر سطوح مقاومت ۹۹٫۳۹  و  ۹۹٫۵۵ قرار دارد، روند کلی همچنان نزولی است.

در حال حاضر قیمت در موج نزولی a  یا e  قرار دارد و این به معنی وجود پتانسیل کاهش قیمت نفت خام سبک آمریکا به ناحیه ۹۶٫۶۲ و ۹۵٫۸۸ است که در معاملات امروز همانطور که در بالا اشاره کردیم شکست سطح ۹۷٫۳۷ دلار/بشکه (پایین ترین سطح روز گذشته)  زمینه این حرکت نزولی را تا سطوح مشخص شده فراهم می آورد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن سطح حمایت ۱۰۵٫۹۹ دلار/بشکه را لمس کند و چنانچه بتواند به زیر این سطح برسد می تواند منجر به کاهش قیمت به سوی سطح ۱۰۵٫۲۵ گردد.

این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C قرار گرفته است که این موج از سطح ۱۰۹٫۰۹ (بالاترین سطح روز ۷ مارس) شروع شده است.

با توجه به اینکه سطح حمایت قبلی یعنی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی  بر روی نرخ ۱۰۷٫۱۷ موجب حرکت اصلاحی قیمت گردید برای سطح حمایت کنونی یعنی سطح ۱۰۵٫۹۹ نیز پیش بینی می کنیم که مقداری به سوی سطح ۱۰۶٫۵۸ یا ۱۰۷٫۱۷ برگشت و اصلاح کند که سطح ۱۰۶٫۵۸ بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی قرار گرفته است.

در هر صورت برای امروز محتمل ترین سناریو آن است که قیمت بین محدوده خنثی ۱۰۵٫۹۹ و ۱۰۶٫۵۸ در نوسان باشد و پس از آن تحت فشارهای نزولی قرار گیرد.

بنابراین اگر قیمت نفت برنت در موج نزولی C بخواهد همچنان به نزول ادامه دهد، آنگاه باید به نقاط پائین ‌تر یعنی سطوح ۱۰۵٫۹۹ و ۱۰۵٫۲۵ الی ۱۰۴٫۰۷ دلار/بشکه برسد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت