تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

اندیکاتورهای این زوج ارز نشان می دهند که قیمت این زوج ارز نزولی است و احتمال نزول بیشتر را هم تایید میکنند و امروز نیز شاخص تمایلات اقتصادی ZEW آلمان که در ماه مارس پایین تر از حد پیش بینی ها اعلام شد قیمت را به زیر سطح ۱٫۳۹۰۰ رساند.

به همین دلیل فعلا ورود به خرید منطقی به نظر نمی رسد و سفارشات فروش امروز یورو به ترتیب در منطقه ۱٫۳۹۵۰ و ۱٫۳۹۷۰ الی سد مستحکم و قوی ۱٫۴۰۰۰ چیده شده اند، مگر آنکه قیمت بتواند خود را در بالای سطح ۱٫۳۹۶۷ (بالاترین سطح سال ۲۰۱۴ تا کنون) تثبیت کند.

از این رو، ورود به پوزیشن های فروش در نرخهای ۱٫۳۹۵۰ تا ۱٫۴۰۰۰ فرصت مناسبی برای فروشندگان با هدفهای ۱٫۳۸۷۵ و ۱٫۳۸۷۰ است و پایین تر از آن فعلا مورد توجه نیست زیر سفارشات خرید امروز نیز در حوالی ۱٫۳۸۷۵ و ۱٫۳۸۷۰ بعدی در منطقه ۱٫۳۸۶۰ و ۱٫۳۸۵۰ قرار دارند.

امروز اخبار اقتصادی چندانی در بازار منتشر نمی شود و اصلی ترین توجه بازار به جلسه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) است که فردا برگزار می شود.

در حرکت نزولی این زوج ارز، اولین سطح حمایت بر روی منطقه ۱٫۳۸۷۵ و ۱٫۳۸۷۰ ( اطراف خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) قرار دارد و پس از آن سطوح حمایت بعدی به ترتیب بر روی نرخهای ۱٫۳۸۶۰ و ۱٫۳۸۵۰ و ۱٫۳۸۳۰ – ۱٫۳۸۲۰ الی ۱٫۳۸۰۰ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) به عنوان سطح حمایت محوری قرار دارند.

در زوج  ارز دلار – ین ژاپن همانطور که در چارت زیر می بینیم با استفاده از قضاوت فیبوناچی میتوان دریافت که اصلاح اخیر قیمت در زدیکی سطح ۱۰۲٫۰۰ به خوبی مهار شده و اصلاح قیمت در این سطح متوقف شده است.

تا زمانیکه قیمت در زیر منطقه مقاومت اصلی ۱۰۲٫۴۷ (کف ابر ایچیموکوی روزانه) و ۱۰۲٫۴۹ (خط تنکان و کیجون سن) قرار دارد، روند نزولی ممکن است امتداد بیشتری یابد و به سوی سطح ۱۰۰٫۷۶ (پایین ترین سطح سال ۲۰۱۴ در اوایل ماه فوریه) کاهش یابد.

مخصوصا با توجه به اینکه برای امروز سفارشات فروش در حوالی منطقه ۱۰۲٫۰۰ و ۱۰۲٫۲۰ چیده شده اند و بهتر است حد تارگت و سود امروز در حدود ۱۰۱٫۳۰ و ۱۰۱٫۲۰ در نظر گرفت زیرا منطقه ۱۰۱٫۳۰ و ۱۰۱٫۲۰ الی ۱۰۱٫۱۵ به عنوان سطح حمایت قیمت محسوب می شو که برخی از سفارشات خرید در این منطقه قرار دارند.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز امروز با دید تکنیکال و با توجه به موقعیت سفارشات می توان گفت ناحیه ۱۴۲٫۰۰ به احتمال زیاد منطقه سفارشات فروش است و می توان برای امروز محدوده ۱۴۰٫۷۰ و ۱۴۰٫۵۰ به عنوان تارگت در نظر گرفت.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن