تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

 برای قیمت نفت خام سبک آمریکا همانطور که در چارت زیر مشاهده می فرمائید قیمت توانسته است که به بالای سطح مقاومت ۹۹٫۲۲ دلار/بشکه خود را برساند و برای امروز پیش بینی می کنیم که تا حوالی سطح ۱۰۰٫۳۷ اصلاح کند.

صعود ناگهانی روز گذشته بیانگر حرکت اصلاحی و برگشتی  از موج نزولی می باشد که از سطح ۱۰۵٫۲۲ ( بالاترین سطح روز ۳ مارس) شروع شده است و انتظار داریم که مقداری از این موج نزولی را جبران کند.

در بررسی تحلیل سطوح فیبوناچی از این موج می تواند به هدف اولیه ۱۰۰٫۳۷ اشاره کرد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی واقع شده است.

در حرکت نزولی تنها به شرط شکست سطح ۹۹٫۲۲ موجب نقض سناریوی اصلاحی به سوی ۱۰۰٫۳۷می شود که آن وقت می بایست در تحلیل فوق تجدید نظر کرد.

بنابراین به نظر میرسد قیمت نفت خام موج نزولی اخیر خود را در موج c به پایان رسانده است و اکنون وقت اصلاح می باشد.

اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال نفت خام، موقعیت قیمت را در یک حرکت اصلاحی نشان می دهند و به این ترتیب باید بیشتر به احتمال برگشت قیمت به سوی سطح ۱۰۰٫۳۷ فکر کرد.

ساپورت بسیار قوی فیبوناچی نیز در سطح ۲۳٫۶ درصدی یک سد محکم جهت ریزش می باشد و چنانچه امروز قیمت پتانسیل اصلاح را کسب نماید، در کوتاه مدت قیمت در صدد فتح سطوح ۱۰۰٫۳۷ و حتی ۱۰۱٫۳۰ دلار/بشکه می باشد که در نمودار زیر مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات  ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن سطح مقاومت ۱۰۷٫۱۷ دلار/بشکه را لمس کند و در صورتیکه بتواند از این سطح عبور کند زمینه را برای صعود به سوی سطح ۱۰۷٫۹۱ هموار می سازد.

این حرکت اصلاحی پس از برخورد قیمت به سطح حمایت قوی ۱۰۵٫۹۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی ) از موج نزولی C اتفاق افتاده است که این موج از سطح ۱۰۹٫۰۹ (بالاترین سطح روز ۷ مارس) قیمت نفت برنت را تحت کنترل خود قرار داده است.

در نمودار زیر به وضح مشخص است که قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۰۶٫۵۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) رسیده است و مقاومت بعدی نیز بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی یعنی سطح ۱۰۷٫۱۷ می باشد.

در حرکت نزولی تنها به شرط آنکه سطح حمایت ۱۰۵٫۹۹ شکسته شود می بایست منتظر استمرار موج نزولی C به سوی سطح ۱۰۵٫۲۵ باشیم که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی تشکیل شده است.

از این رو به نظر می رسد که برای شروع مجدد حرکت کاهشی نیاز به زمان است و بسته شدن قیمت در بالای سطح ۱۰۶٫۵۸ می تواند نشانه ای از استمرار این حرکت به سوی ۱۰۷٫۱۷ باشد.

از این رو، ورود به پوزیشن های خرید در نرخهای بالای سطوح ۱۰۶٫۵۸ و ۱۰۵٫۹۹ فرصت مناسبی برای خریداران با هدف اولیه ۱۰۷٫۱۷ و پس از ۱۰۷٫۹۱ دلار/بشکه است که در نمودار زیر مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات  ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت